söndag 13 november 2016

Alla barnbarnen på samma bild.

Nu blev det mycket.
Jag ser Beck samtidigt som jag redigerar bilder från kameran.
'
Dessutom så vill jag ju nu skriva blogg. Det blev avbrott i Beckfilmen, nyheterna, så nu har jag ca 10 minuter att skriva på, resten får jag väl skriva efter filmen är slut.

Hela dagen idag har jag väntat på att det skulle bli mindre kallt ute. Skam den som ger sig. Det har hållit sig runt 15 minus hela dagen men nu ikväll så har det blivit otroligt behagligt. Bara 6 kalla. Äntligen.
Nå men nu har vi inte bara suttit i soffn och väntat.
Nädå vi började dagen med att fara till storheden för att  köpa Kenneth lite kläder. Fåglarna fick en stor påse med solrosfrö, en ny lampa att ha vid ytterdörren.
Ja men lite annat blev det också.

Vi gjorde en paus och gick upp på Restaurangen på Coop. Men vilken glad överraskning. De hade byggt om gjort så fräsch och snyggt.


Dessutom var maten så himla god och välkryddad.

I kväll var det dax för del tre för Vilja att fira sin födelsedag. Ikväll kom kusinerna från Öjebyn.
Då beordrade jag att alla barnen skulle ställa upp på en gruppbild.
Ja men jösses. Att hålla reda på en näve med loppor är rena barnleken i förhållande att få alla tre att sitta ner och var stilla. Samtidigt. 
Men milda makaroner.
Här kommer några av försöken.








Kan inte påstå att mina försök till bilder blev nått att ha. Hoppas att Linda eller Sara fick bättre bilder. Men en sak är då säkert: det blev både skrattigt och högljutt.
Underbara barnbarn.
Lycka.

Nu är Beck över så nu blir det sängen för Fru Lundgren.
Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar