torsdag 17 november 2016

Ledig för helgen redan

Ja men. alltså.
Om det inte  regnade ute och var ett otroligt otrevligt väder ute med blåst, regn från sidan och livsfarlig blankis. Då hade livet varit helt perfekt  nu ikväll.

- Bokbussen har levererat en ordentlig laddning med böcker idag, Bli länge till nästa gång, jag tror att det var någon gång i mitten av januari som de kommer nästa gång.
- Jag har fått boka in en övernattning nästa helg av ett barnbarn.
- Jag får hit härliga efterlängtade Inga-Lill i morgon.
- Vi ska fylla alla stolar runt köksbordet med gräddan av bästa vänner i morgonkväll.
- Vi får bjuda på middag som jag hoppas de gillar och så ska vi ska dricka glögg.
Massor med glögg.
Dessutom vet jag precis hur det kan gå i slikt sällskap. Det blir en massa prat och en massa skratt.
Jadå jag längtar redan.
Jag redan gått på helgledigt. Ibland kan en ledig fredag bara kännas som högsta vinsten. Sköönt, känns som om jag verkligen behöver det.
Åså känner jag att  efter en natts laddning av batterier så kommer jag att var utvilad och full av lust att njuta av livet.

Blir bra det här. Det känns.

Nä men jag tror att jag gör kväll nu och satsar på laddningen.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar