fredag 25 november 2016

Kenneth är hemma hos mej

Han är hemma nu.
Han som känns som en del av mej.


Han är hemma igen från lasarettet..... Han känner sig inte stark, han ÄR inte ett dugg stark. Han vilar sig genom dagen. Vilar och tar det lugnt, helt perfekt om ni frågar mej.
Gäller att ta en dag i taget. Men det kommer att bli bra det här. Inte den här helgen men snart så.....


Tänk att se våra koppar stå mitt mot varandra på bordet. Det ger mej en ohygglig dos av tillfredsställelse.
Kan det vara det som kallas kärlek???

Nå så vet ni det.

Det är ett väldigt snöandes utanför dörren. Adventsgranen, som Linda och Kent hjälpte mej att få upp i går, har fått ett underbart täcke av nysnö nu i eftermiddag.


Kan visst inte se mej mätt på allt det fina röda och vita. Vad jag älskar julens klassiska färger: Rött, grönt och vitt. Som ni ser har jag tagit bilden på granen genom köksfönstret. Den röda gardinen, kopparstjärnan som lyser så rött och fint. Den röda julstjärnan. Åsså granen med den vita snön. Så himla fint.
Advent det är fina grejer det.Jag är redo för första advent.

Helgen som var: 
Frånsett att Kenneth blev sjuk så var den så himla trevlig.
Inga-Lill kom på fredag, hon var så efterlängtad, så rasande kul att vi fick till en helg att umgås på. Direkt hon kom så tog vi på oss spenderar-byxorna och begav oss ut på stan.
Fynd gjorde vi. Mest Inga-Lill. Är hon inte nöjd med fynden så vet jag då inte vad. Vi shoppade både fredag och lördag.
Men där emellan så hade vi glöggprovarkväll med ett himla skojigt gäng.



Som vanligt så var det vansinnigt med glöggflaskor. Som vanligt så var det seriös dokumentation av det vi drack. Goda tilltugg var det också, som vanligt. 


Här visar Doris hur det kunde smaka.. Där tror jag det var glögg från Tallin eller det kanske var Blossas årgångsglögg 2016 eller eventuellt Blossas Vinteräpplen. De var inte goda någon av dem, Blossa vinteräpplen blev klart sist.... Blääää.

Vi hade 5 flaskor som vi tyckte var goa.
Det var Alterhedens Blåbärsglögg, Lingonglögg från Arvidsjaur, Saturnus sockerfria. Men de bägge vinnarna för kvällen var: Dufvenhöks Chili Choklad och Saturnus Polkaglögg.



Flera olika tillbehör. De däremot fick högsta poäng allihop. Nu blir det ett hastigt bildsvep på glöggprovar-juryn


Thomas och Carl-Jacob

Kicko

Inga-Lill


Jag, Doris och Kenneth

Härliga, ljuvligt härliga vänner. Lyckliga mej.... De är mina vänner..

Kolla här va. Calle hade baka rullrån..... Nomnomnom. Så sagolikt gott.


Men som sagt vansinnigt massa med glögg. Vi hade 10 flaskor, 2 med alkohol och alltså 8 utan alkohol. Eller egentligen hade vi fler flaskor men vi gav jäklat upp. Orkade inte mera glögg.
Jag har en plan, det blir ett helt nytt koncept på glöggprovningen nästa år. För jag hoppas att vännerna orkar med en gång till. Hoppas jag.

Men jag fick en underlig natt efteråt.
Efter en timmes sömn så vaknade jag av en insulinkänning. Väldigt lågt: 2.1......  Det hade jag aldrig trott att det det går att få en insulinkänning efter en kväll med så vansinnigt mycket söt glögg. 
Nå men nu vet jag det också. Helt klart möjligt.

Goa fina Inga-Lill . Jag måste ju intala mej att jag älskar kvinnan. Ja det gör jag. Men se nog var det bara ogjort att jag kastat ut henne på lördagskväll. Skitkärring....
Hon spöade mej hela kvällen i kortspel.


Kolla alltså hur jädra nöjd hon ser ut. Så ser man ut när man fått sopa spelbordet med mej en hel kväll.

Nå men det är väl min tur nästa gång. Då ska hon få.....

Nå men  den kvällen är glömd nu, eller hur Inga-Lill?
Vi har till och med gjort upp när vi ska träffas nästa gång.
Då blir det hos henne....... Eller fel blev det, jag tar om..... Då blir det i Arvidsjaur..... Blir en toppenhelg som jag säkert kommer att skriva en heeeel novell om.
Men det är ju inte på den här sidan om nyåret.  Bara vänta och längta.

Nu ger jag mej för ikväll....
Nu ska jag kolla på TV..... Svt fyller tydligen 60 år.

Ha det gott alla.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar