tisdag 4 augusti 2015

Western Farm. Kan jag varmt rekommendera.

Ja jag säger bara: Western Farm.

Linda frågade i går om vi inte kunde följa på Wester Farm med henne och Vilja. Det är ju sista veckan som det är dagöppet, Linda hade någon typ av rabattbiljett som strax skulle vara gången. Dessutom så skulle det ju bli bra väder idag.

Nå men varför inte.

Sagt och gjort.
Att gå in på Western Farms område är inte billigt om man är en familj. Men det är inte klokt vad det ingår i priset.
Ska försöka radda upp vad vi såg att man kunde göra utan att det kostade ett nickel:


Rida
 Åka med häst och vagn,
vaska guld, 
leka i en lekpark,
besöka en djurpark med massa fina djur.
Klappa Herman. (Mycket mysig kamel)
Rida en mekanisk tjur.
Gå på besök i en Indian-by.
Skjuta prick med gevär

Hoppa i höet.

Se cowboys driva en hjord med kor genom stan

Ta en "riktig" indian i handen.

Posera.

Hästshow.

Mera hästshow

Fall från hög höjd... Uiiii.

Musikal med mycket duktiga sångare.

Jaga skurkar.

Bankrånare.
Kuslig gruva.
Massor av leksugna barn.
Massor av happenings. 
Överallt, hela tiden.

Säkert massor med grejer som jag glömt att vi gjort eller sett. 

Sen fanns det en massa annat som vi inte riktigt hann med.


Fanns naturligtvis sånt som man kunde spenderat massor med pengar på. Om man nu hade tid och lust med det.

Vi har haft en superhärlig dag. Vädret, publiken, skådisarna, djuren. Västern-miljön. Allt var bara så bra.

Tänk va länge Western Farmen varit i gång. Minns på den tiden när Jimmy jobbade där. För övrigt var det första sommaren som Farmen var igång. Hemska tider att vara tvungen att se på när han agerade och gjorde sina stunts. Huva, huva för att var mamma då. 

I morgon blir det mindre leka. Kenneth ska till ögonläkaren, sen ska det handlas typiska grabbiga saker.
När jag sitter och tittar ut genom fönstret så känner jag mej väldigt nöjd. Vi hann med att klippa gräset innan nästa regn kommer.

Vänta lite.

Var tvungen att kolla om det fortfarande är så ljust ute att det går att ta kort.
Jo då det gick. Klockan är 22.00.
Nu ser ni samma som jag när man tittar ut genom mitt köksfönster.

Nä men nu ger jag mej.

Ha det gott alla.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar