tisdag 25 augusti 2015

Tjejträffen börjar

Jadå. Jag gjorde precis så lite som jag tänket i går.

Nästan iallafall . Klart att det blev mera, man kan ju inte sitta hela dagen och titta på en färdigdiskad maskin eller ignorera en tvättmaskin full i färdigtvättad tvätt.
Men som sagt, dagen fick driva fram mest som den ville utan att jag försökte greppa tag och göra nåt vettig av dan.

Idag känns det som om jag har mera fart i kroppen redan från morgonen. Behöver inte leta efter lust eller ork.
Blir till att ta med sig bärplockaren en sväng till skogen. Tror jag ska ta med mej en liten kopp och plocka lite åkerbär också. Gott att hitta i vinter.
Greppa cykeln och bege mig ut efter vägarna blir det också så här på förmiddagen.

Inte riktigt än. Lite svårt att undvika att bli påkörd så här på morgonen.

Även denna dagen börjar med en tät kompakt dimma.  Men det går över på någon timma. då blir det samma varma högsommardag som hela augusti varit.


Mina bollkrysantemum har nu kommit sig i mera jord. Vackra och de lyser som solen.

Nå men annars då?????

Ska försöka pricka så jag kan få se när vi tar medalj i eftermiddag i friidrott. Hejja Abeba..

Jamen just det. Ikväll börjar Tjejträffen om  igen.
Ska bli så skojigt att träffa alla de sköna damerna.

Hmmm, då måste jag ju fundera ut vad jag skulle kunna syssla med ikväll. Känns som om jag vill göra ett tennarmband, man jag tror inte jag har material. Nå men jag har ju hela dagen på mej att fundera.
Som reservplan kan jag ju ta med mej och sticka en babymössa, eller babyfilt.

Nu startar jag dagen.

Ha det gott alla




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar