onsdag 19 augusti 2015

Droppen dripp och droppen drapp

Nu var alla dessa påsar med dropp avklarade för denna gången.

Nästa droppis blir i november. Antagligen har jag även då glömt så jobbigt det här är. Men som jag sätter sig i stolen blir uppkopplad och känner hetta i ansiktet och svidet i mage komma, Sen vart efter det andra kommer och skapar den hopplösa obalansen i kroppen. Då minns jag precis hur det är att få behandlingen.
Hela kroppen skriker att jag vill sova men huvudet har massor med andra planer, inte ett dugg trött, nä bara speedad. Nå men det är ju bara gillat läget, idag kunde då min läkare se att det antagligen har gett effekt efter första årets behandling, det ska ju behandlas i två år till innan man kan se om det gett den önskade effekten man vill ha.
Det är ju ett elände när man skaffar sig ovanliga sjukdomar, man får som prova sig fram. Läste just att det bara är 1000 personer i Sverige som har åkomman, här i Norrbotten är vi visst 4 stycken som har samma sjukdom. Tur att det finns experter i Umeå som kommer med direktiv till min Läkare. Hon är för övrigt en utomordentligt trevlig läkare. Hon känns genuint intresserad att det ska gå bra för mej.
 Nå men som sagt nu är det över för denna gången, bara samla krafter och återgå till det vanliga livet,

November.... Då vet jag precis hur jag ska förbereda mej för att syssla med nåt under alla dessa timmar. Då känns det som om jag garanterat har inhandlat mej en tidning som handlar om julen.

Kolla vilken fin bild som Bitte skickade hem med Kenneth här för någon dag sedan.

Nu ska jag bara montera in den i en ram och sätta upp på nåt bra ställe. Visst är den bra.

Nu är ju många av veckans uppdrag avklarade men ännu så innehåller resten av veckan:
-Följa som anhörig när Jimmy ska till kalix och Trafikmedicinska enheten.
-En surstömmingsskiva i Alträsk ska vi hinna med, det är ju premiär till helgen.
-Göra några smörgåstårtor att ta med till Jimmy.
-Jimmy bjuder ju på kaffe och fika  på söndag. Dessutom ska han väl få ett litet paket.

Nä men nu var det någon som röck ut elsladden på mej känns det som. Blir att plana ut på soffan i väntan på att flytta sig i säng.

HA det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar