fredag 28 augusti 2015

Surströmmingslunch i går

Men jädrar i min lilla låda vad det regnar idag.
Hade jag haft nåt sällskap så kunde det varit vissa bekymmer att kommunicera.  Hade blivit att ta i från tårna och snacka högljutt. Men se nu är jag alldeles själv hemma.
Å när man prata för själv så är det inga problem att höra.
Inga problem alls.

I början av veckan hjälpte jag Jimmy att lägga ut en annons på hans stuga,, som han vill sälja. Kan bara säga att det inte funnits tid att göra andra saker. Det har varit ett ständigt ringande och mejlande om denna stuga.
Riktigt skojigt kan jag berätta.
Hoppas nu att någon av de som verkat så ivriga verkligen fullföljer sin plan att bli med stuga.

I går fick jag en bild av Linda:


Den betydde: Kan vi inte äta surströmming till lunch idag???? Nå men absolut, klart vi kunde.


Som alltid: Väldigt väldigt gott. 


Vilja valde Bullens pilsnerkorv


Vilja tyckte nog att efterrätten var en riktig höjdare. Hon gick runt och plockade i en liten hink: blåbär, hallon, smultron och Jordgubbar. Hon sa det smakade undebart. Tror henne. 
Så gott, så nyttigt.

Nu måste nog regnet ge sig snart, jag ska på staden. Boden har sin utomordentligt trevliga skördemarknad i helgen. Som vanligt så är hela min helg redan uppbokad. Så ska det strövas på marknad så  får det bli i dag.
Japp så blir det. Men innan jag är där är det uppehållsväder. Om inte annat så är det inte skyfall, på sin höjd lite småskvitter.
Å det är jag inte rädd för. Får väl låta bli att måla ögonen så men inte ser ut som en tvättbjörn direkt.

Hoppas ni också får en bra dag och helg.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar