tisdag 4 augusti 2015

Vadå sova??

Tänk va olika man fungerar när det är dags att vakna på morgon..... Eller vadå man? Jag menar ju naturligtvis jag.
Ibland har man sovit länge, länge och ändå får man som inte ändan ur sängen. I allafall inte utan att ha haft ett allvarligt snack med sig själv.
- Kom igen nu Monkan. Det är dags nu. Du har sovit klart. Är du fortfarande trött så är det inte sömnbrist du lider av.
-Kom igen nu.

Idag var det annars. Jag blev sittande länge uppe i går kväll. Sittandes och tittade på en film. En film som jag inte riktigt behövde se hur den slutade... Jag är ju ganska smart så jag räknade snabbt ut att de goda skulle vinna. Å skulle det bli ett annat slut så spelade det heller ingen roll.
Med andra ord så satt jag bara och tittade för tittandes skull.

Strax efter 12 stängde jag av filmen och bestämde mej för att vicka omkull i sängen. Somnade ganska omgående.
Vaknade klockan 5...... Låg en halvtimme och höll fast mej i kudden. Somnade om en kort stund. Vaknade igen före klockan 6. Men se då var det bara ge upp.
Bara inse att jag sovit klart.

Idag verkar det bli soligt. Så jag sitter i startblocken för att gå och och valla gräsklipparen.
Eftermiddagen är inbokad på festligheter. Jag återkommer någon annan dag med rapport.
Får inte glömma kameran.

I går var jag ut på första kantarell-spaningen. Blev inget. Inte en enda liten kantarell hittade jag.
Nå men det löser sig vill jag tro. Flera månader kvar av säsongen.

Men på tal om skörd alltså. I vår så blommade äppelträden så fint. Trots kallt och dåligt väder. Men nu kan jag bara konstatera att insekterna som skulle varit där och pollinerat, var inte där. Å det är klart så kallt som det var så fanns det inte så många pollinerare i farten.
Gick en runda  i går och räknade karten... Var ju inget svårt alls. ETT KART I VARJE TRÄD.
Blir en aning skralt med äppelgelé i höst.

Nä men nu ska jag rusta mej en påtår och sedan bege mej ut och klippa gräset.

HA det gott alla.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar