fredag 7 augusti 2015

Dagen när besöken på min blogg exploderade.

Men ni skulle ha sett vad som hände efter mitt senaste inlägg.

Som jag berättat tidigare så kan jag se hur många som är in och läser min blogg. Jag kan inte se vem det är, bara hur många varje dag, och så kan jag se från vilket land det registreras. Det finns lite annan statistik som jag aldrig bryr mej om att försöka ens förstå vad det kan betyda..... Riktig gallimatias i mina ögon.
Nå men.
Oftast är det mellan 60 och drygt 100 som är in varje dag och läser.
I bland har det varit fler. Det har då oftast varit när jag skrivit om Jimmy och hans tumör.

Men som sagt i Onsdags så blev det bara en booom. Jag fattade ingenting men det var mängder med folk som var in på min blogg och läste. Skitkul men jag fattade ingenting.
Där ett tag tänkte jag att det måste ha hakat upp sig så registreringen blev dubbelt, trippelt eller fyrtal. Som sagt skojigt men konstigt.

På kvällen fick jag förklaringen. Ullis skickade ett meddelande på FB till mej. Hon undrade om jag sett att på Western Farms sida på Facebook fanns en länk till min blogg??  VA!!!
Nähä. Det hade jag inte.
Men se fort hade jag gått in på deras sida och kolla. Jo ta mej rackaren, där var förklaringen. Tydligen hade man från Western Farms sida gillat mitt inlägg så man länkat till min blogg.
Riktigt skojigt och nu så är det inget mysterium längre.

Kenneths besök på ögon i Sunderbyn i onsdags var väl både vatten och vin.
 Han har ett ganska stort synbortfall på sitt högra öga (nästan 40 % är borta). Men på sitt vänstra sida ser han som en falk, fortfarande.
Trycket har gått ner till väldigt bra nivåer, bra då vet vi att dropparna gör sitt.
Förhoppningsvis så bromsar sjukdom upp nu då för lång tid framåt.

Efter Kenneth varit klart på Sjukhuset så for vi på utflykt. Vi körde till Skellefteå. Där köpte vi ett hyllsystem på Biltema.
Dessutom köpte vi fälgar.
Trevlig utflyktsdag.

I går då?
Just det ja.


Någon i familjen var sugen på Sockerkaka. Eftersom det inte fanns hemma var det bara fixa sig en.

Sedan var det väl bara en sån där dag när man väntade på att det skulle torka upp så man kunde klippa gräset. Blev inget med det. För rätt vad det var så kom det en skur.
Just det. Efter massor av försök denna sommar så var Calle och Doris hemma idag när vi gjorde ett försök. Trevlig att sitta och prata en stund.

Idag då?
Tror det blir att kolla om det går att klippa gräset idag då :-)

Nå men inte nu.
Nu blir det att starta upp en stek i ugn. Jisses vad jag gillar stekpåse.... Enkelt, gott blir det och ugnen blir inte skitig invändigt.

Men först en påtår.

Ha det gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar