söndag 2 augusti 2015

Folkrace i dagarna två i Älvsbyn

Men milde min tid alltså.
Så vansinnigt med lera som  jag sett denna helg. Halt, kletigt, skvittrigt och har känts som att gå omkring i riktigt kladdigt snor. Å då har jag bara försökt gå i eländet.

Finns ju de som försökte att ratta en bil i hög fart. Ja jisses. Tur det inte var jag.

Jag säger bara: två-dagars folkrace-tävling i ihållande hällregn.

Eller det har inte hällregnat riktigt hela tiden, men många stunder under helgen i all fall.
Trots att jag med bestämdhet påstår att det finns inte dåligt väder. Jo förresten det finns det, men att det regnar som det gör här i sverige hör inte riktigt till dåligt väder. Nå det har varit väldigt blött och slipprigt
Gäller bara att anpassa sig efter förhållandena. Annars kan man bli blöt.
Förhållandena denna helgen var att gå klädd som en kondom med ett paraply som lock. Gick väldigt bra.


Här sitter delar av gänget innan tävlingarna körde igång. Ganska behagligt.


Samma ställe men dag två. Kletigt och smetigt. Men alla på gott humör.

Här ett sväng med kameran på läktarplats. 









Jaja. Nu när jag ser på bilderna så syns det ju att vi inte riktigt behövde vara klädd i kondom riktigt hela tiden. Dessutom var det ju inte lerigt på läktarplats.
 Verkar ju som om jag bara gnäller. Eller hur?

Men fatta vilken tur att Kent skulle tävla och vi andra ville var med och titta. Annars fattar man ju vad som hänt!!!!!!
Vi skulle suttit inne och kikat ut genom fönstret, suckat och sagt: Vilket skitväder, inte går det att vara ute heller, går ju inte ens att klippa gräsmattan.....
Garanterat så skulle det ha låtit.
 Men nu har vi varit ute i friska luften hela helgen, glada och nöjda i trevligt sällskap.

Tror att det inte blir någon sen kväll ikväll. Känns som om att borsta en tand, greppa boken och hoppa upp i sängen inte är då dumt så här en tidig söndagkväll.

I morgon ska jag ta tag i att driva bort regnet, 
Blir stor soldans uppe på gårdsplanen här hos Lundgrens. Jag har tänkt att bege mej ut i svampskogen för första gången denna säsongen. 
Längtar, känner jag........ Jösses vad jag plötsligt saknar Bonzo. Han brukar väl alltid vara med på svamplockar-svängarna.
Nya tider nu. Jag får gå utan hundsällskap. Det måste gå det också.

Just det. För den som undrar hur det gick för Kent: 
-Njasi. Tror inte han riktigt är nöjd, kunde ha gått bättre. Men han hamnade någonstans i mitten av startfältet. Bilen är ganska hel och han fick behålla den.
Det var, tror jag, en ganska bra sammanfattning av helgens race.

Ha det gott alla.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar