tisdag 21 april 2015

Vilket väder det var i helgen. Sagolikt

Hej och god morgon.
Ja eller morgon eller morgon. Det har ju hunnit bli förmiddag med råge innan jag ens har börjat skriva.

Idag är det tisdag och jag är ledig. Jag valde bort att jobba idag och tar igen det på Fredag i stället. Då firar Veckans Allehanda 1 år med de nya ägarna så det är klart att det vill jag ju vara med om.

För övrig blir det en dag då jag förhoppningsvis tar ett tag med att lägga tillbaka saker som hamnat där dom inte ska. Sockar på datastol, en hög med reklam på bordet, tomma kaffekoppar (2) vid datorn..... Ja men ni förstår vad jag menar. Är jag dessutom smart så gör jag det direkt jag ställer mej upp sedan jag skrivit färdigt detta inlägg. Det blir som bra för då kan jag ta sockarna jag just nu sitter på. Dessutom hotar men på väderrapporten att det kan bli en kanon-eftermiddag idag. Å då vet jag precis vad jag vill göra..... Altan-häng i den nya solstolen.
Jag och Kenneth var nu himla smart i helgen. Vi började med att fara till Storheden och handlade lite, det var lite vaxduk, skarvsladd och det var skruva åsså var det två solstolar.
Vilket klipp alltså, var det inte jag som satt där så var det någon annan:


Hela helgen blev de använda. Så härligt.
Nu satt vi inte i solstolarna riktigt hela tiden det fanns stunder när vi gjorde annat.

Försökte koka kaffe i läckande kaffepanna. Bara inse att den gjort sitt men se nog var det himla förargligt. 
Äsch då.

Det enda vi orkade efter middagen var att bygga pussel. Det var både stort och svårt. Men vi klarade det.

På söndagen påbörjade det som hos Lundgrens kallas vårbruket. Det är då vi går runt och söker broar och gräsmattor med mera som råkat följa med under vinterns snöskottning.
Men vi började med frukost ute på altanen:

Sen tog Kenneth tag med reparationer. Eller det måste ju först bort det som sitter kvar och ser ut som om det varit inblandat i en tornado.

Kenneth kallade mej snickarhjälpen.... Undrar om han tänkte jag skulle göra annat än att hålla mig i kaffekoppen ovh njuta av solen i den sköna solstolen???

Men sen ryckte kavalleriet ut och såg till att Kenneth fick den hjälp han ville behövde.




Jag och  Bonzo agerade arbetsledare. Kom med käcka tillrop och kommentarer om smarta lösningar..


En helt fantastisk helg med helt fantastiskt väder. 

Nä nu ska jag ställa mej upp, greppa sockarna och göra nåt vettigt innan det är dags för kaffehäng på altanen.

Ha det gott alla.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar