lördag 4 april 2015

Mitt i Påsken

Påskafton tror jag bestämt att det är.
Visserligen går dagarna som på ett radband utan större skillnad. Inget fel alls på dagarna, inte alls, men dom är som lika varandra.

Men det är klart det händer saker ändå. Inte stora och svulstiga men små och trevliga ändå.


Lunch på altanen. Sillsallad och kokta ägg. Strålande sol och Bonzo är inte trimmad.

Till sist klarade inte Kenneth se den igensnöade infarten. Snö skulle bort.........nu. Hur han gjorde för att ta sig till traktorn och hur han gjorde för att ta sig upp och ner vill jag inte veta. Skulle tro att om jag frågar så får jag väl nåt korkat svar. Nå men nu är djupsnön borta och Kenneth slipper ondgöra sig för att den ligger där den ligger.


Ibland vilar vi middag tillsammans som synes.

Nytrimmad Bonzo. Stilig som alla våra dagar.  

I torsdags var vi bjudna på ett träff uppe i ett skogsbryn. Lät ju alldeles säkert jättemysigt.  
Lite skoterkörning och lite grilla över öppen eld. Dessutom är det trevliga och mysiga människor som stod som värdpar.
När Kenneth sa att vi fått en inbjudan så sa jag direkt: Luktar bröllop om den inbjudan. 
Pga någons Rosfeber så blev det ju inget av den resan för oss. Men Kenneths jobbarkompis ringde och rapporterade att det blev bröllop.
Va ju det jag förstod!!!!!!
Stort Grattis till Olle och Annette.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar