onsdag 15 april 2015

Onsdag morgon

Ledig dag, möjligheternas dag.
Har gått ut hårt med denna morgon.
Två koppar kaffe och ett långt härligt telefonsamtal med en go vän. Visst låter det som en bra start på en bra dag.

Ett konstigt läte är det i huset på morgonen.... Låter som om det regnar ute, som att det skvalar i stuprören. Men när jag tittar ut så är det visserligen helgrått men inget regn. 
Innan jag kom på att det antagligen har snöat i natt och att snön från taket smälter i en ryslig fart så hann jag bli lite bekymrad. 
Jag har ju startat en maskin tvätt på morgonen det är väl inte så att det läcker en massa vatten från den någonstans som gör att det skvalar i huset. Nä men det är ju lugnt, bara våren som jobbar på med snön på taket.

Jimmy ringde just.... Hur många kanaler har du på TV-n just nu?. 
Så det var bara kolla. Exakt lika många som Jimmy hade jag. Med andra ord Ettan och Tvåan. Lätträknade alltså.
Jamen då visste vi det, så då behövde vi nog inte göra som det stod på TV. - Att man skulle kolla upp någon kabel som slutat fungera.

Jag har förlagt min bakbok............
Sist jag såg den tror jag var förra våren när jag skulle baka semlor...
Tänkte att jag skulle baka en Anna-Lena-kaka till på måndag då syjunte-tjejerna kommer hit.
 Men se det är som inställt just nu. Ja inte syjuntan utan Anna-Lena-Kakan.
Får bli nåt annan. Att googla på bakrecept på datorn är väldigt fiffigt, man får bara hur många bra tips som helst. 
Men hur jag ska hitta någon Anna-Lena kaka, det blir värre. Det är nämligen bara i min och Inga-Lills bakbok som den heter just Anna-Lena-Kaka. Den är döpt efter Inga-Lills kusin Anna-Lena.
Fiffigt va.

Kanske det blir en kladdkaka, Det klarar jag av att baka.

Men tjoffs bara. Jag kanske har hittat den. Kom ju när jag googlade på långpannekaka med Creme Fraiche...
Kan vara den här....

http://bevemyrs.blogg.se/2010/september/en-av-de-godaste-langpannekakor-jag-vet.html


Nä men nu ska jag ta fatt i dagen innan den bara runnit mellan fingrarna.

Ha det gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar