onsdag 8 april 2015

Brist på solrosfrö

Men milda makaroner vad det blåser där ute idag.
Får se var jag ska hitta mitt påskris efter detta. Antagligen inte på altanen iallafall.

I går efter jobbet så hade jag den äran att få hämta hem familjen Ringström från Kallax.
Det var bara på håret att jag fått hämta dom i Stockholm. Tåget som skulle ta dom från Skövde och till Stockholm hamnade mitt i nåt sånt där nerrivna ledningar = strömlöst.
Men hur det nu var så kom dom sig till Stockholm i tid för att hinna med sitt flyg. Så det blev inte lång resväg för att få hem dom.

Med på samma plan var det nog såna som varit en bit längre bort än Stockholm. Det var bar-ärmat, kortbyxor och flippflopps på fötterna. Var säkert rätt klädsel därifrån dom kom men likafullt är det inte barmark här ännu.
När jag såg dom så tänkte jag: Som vackra flyttfåglar, nu är inte sommaren långt borta.

Solrosfrö och vackra flyttfåglar...........
Tänk att det är samma skit varje vår. Solrosfröna som vi ska mata våra småfåglar med slutar alltid att finnas för tidigt. Men detta året så är det bara inte sant så fort det slutat finnas i affärer.
Så här hos Lundgren så kan vi bara meddela våra småpippisar att tyvärr, maten är slut.
Vi har så vanvettigt mycket fåglar så här på vårsidan så det går åt många säckar. Visserligen så hade vi kunnat hålla ett rejält lager här hemma men de 5 säckarna som fanns i februari trodde jag skulle räcka. Men se inte det.
Slut, väldigt slut.

Nå men annars då? Vad ska jag ta mig för en dag som detta? Kan ju hända att jag får agera chaufför åt maken. Kan ju hända att det är idag som han kan få komma på vårdcentralen.
Inte sant vad man kan få vänta när läget inte är riktigt så där himla akut. Men nog skulle han må gott av nåt rejält smärtdämpande...
Gummiklubba eller nåt sånt.

Jag och Kenneth har läst tv-programmet fram och tillbaka nu på morgonen. Vi trodde bestämt att det var hockey på en av våra kanaler ikväll. Men se vi hittar inget. Så snopet. Nå men då får vi klara oss utan hockey, går säkert fint.

Nä men om jag skulle börja med att ta mej en påtår och ett glas vatten. Så får jag se vad jag gör med resten av dagen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar