torsdag 16 april 2015

Gå-på-stan-dag

Hej och god morgon på er.
Idag blir det en sån där Mr Walker-dag.
Ni vet en sån dag när Fantomen lämnade djungeln och begav sig in på stadens gator.
Minns inte sist när jag tillbringade en längre stund med att gå i affärer. Men idag är det dags.
Jag ska köpa mej sandaler !!!!! Återkommer till utropstecknen lite senare.
Strosa på prylaffärer och se hur dom tycker att våren ser ut.
Röda Korset ska få ett besök, jag ska prova kläder.
Fika på Opalen eller nåt annat fika ställe.
Ta prover på vårdcentralen inför nästa veckas läkarbesök.
Veckohandla mat.
Hämta en påse på Veckans Allehanda.

Hinner jag så ska jag dessutom hälsa på en kompis på hennes jobb

Ja men ni ser. Kommer säkert att ta en rejäl stund innan allt det där är avklarat.

Just det, jag skrev att jag skulle köpa mej sandaler....
Man kan ju undra lite lätt varför jag behöver sandaler. Känns lite hånfullt för just nu i skrivande stund så fullständigt vräker det ner snö, stora lapphandskar. Dessutom så ser det ut så här om man tittar ut genom fönstret ner mot vägen. Vitt, vitt............... kvidivitt.

Kolla här då, jag gick i går och kollade genom fönstret i tvättstugan om det inte snart skulle gå att hänga ut tvätten, men se inte det. Säkert 80 cm snö där fortfarande. Dit tar jag mej inte ens med vinterstövlarna på.
Å jag går och drömmer om att köpa sandaler, jag är nu rolig. Hahaha.



Jag har suttit här på morgonen och gjort konstgjord andning i min skrivare. Men det är bara konstatera att den kör numera med fullständig sån där jättehemlig skrift. Blir inte nåt på pappret. 
Gudarns vad jag blir less. 

Nä nu ska här göras en bra planerings- och inköpslista så jag hinner allt jag vill idag.

Ha det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar