onsdag 29 april 2015

Våren passerar med raketfart

Skrammel, bruuuum, skrammel, tjoffs, swisch, tuut, wrååål.

Jösses vad denna årstid alltid har bråttom.
Kan det vara för att jag så gärna skulle vilja att den gick i ultrarapid?
Kan tycka att det är så häftigt när man ser att snöfläckarna krymper för varje dag och att det finns tendenser till att det är på väg att grönska. I dag såg jag att blåbärsriset, det riset som redan tinat fram, har bladen på G. Ljusgröna små, små. Men de är på väg.
Dessutom är ju vädret inget som man kan känna tristess eller leda över. Precis olika väder hela tiden.
Ibland blir det bakslag.  Som här på måndagsmorgon:

Kan tvär-kännas lite surt men om man bara besinnar sig och tänker klart så är det trots allt väldigt tillfälligt som sån här snö blir kvar. Dessutom så blir det ju väldigt vitt och fint. 
Å visst är det så att det är denna vita nysnö som ska hjälpa till  att ta bort den gamla snön.
Eller är det bara en skröna?

Nå men som sagt: Stor variation, för där emellan så lyser en stor väldigt varm och skön sol över alltihop. I går kväll var det en annan variant av vårväder....... regn och åska.
Visserligen hörde jag bara en åsksmäll men den var trots allt där.

Jag har just pratat med Jimmy. Det verkar som om han har precis hur mycket som helst att göra dessa dagar. Helgen blev ett bakslag för J. Det blev att ligga på lasarettet och bli laddad med vätska å annat. Tisdag på röntgen och andra besök på lasarettet. Idag också på lasarettet men det är roligare saker på G idag. Sjukgymnastik i bassäng och annan träning. Som sagt: Fullt hugg.

Nu ska jag ta tag i saker så det händer nåt. Plantera mina nyinköpta Penséer bland annat.

Ha det gott alla




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar