torsdag 20 mars 2014

Vårdagjämning

Vårdagjämning.
Tänk att ibland hittar man ord som är laddade, laddade med känsla alltså.
Jag kan bli så vansinnigt glad av just ordet vårdagjämning.

Ja men jådå. Livet är ju inte så dumt ändå. Vårdagjämning, vårdagjämning, vårdagjämning. Smackar lite extra på ordet.
När man sedan tittar ut och ser att solen är på väg upp, det är ljust ute fast klockan bara är 6 på morgonen och snön gnistrar som bara snön kan. Ja men det är klart, det syns ju lång väg att det är vårdagjämning ute.
Att det sen är nästan 20 grader kallt det är ju inget jag behöver bekymra mej om just nu i alla fall. Flera timmar till jag ska gå ut och då tror jag solen har fixat till det här med kylan.
Tänkte jag.

Kanske ska ringa runt i byn idag och höra hur de andra har det med sina internetuppkopplingar. Här har det börja tjorva igen. Funkar bara ibland, ibland inte alls och ibland funkar det nästan. Så där att man kan komma in på nätet men sen när man ska byta sida, Tvärnit, ingen uppkoppling. Väldigt irriterande.

Idag är en sån här dag när jag tänkt vara lite effektiv på förmiddagen.
Se till att jag får lite grejor på sin plats, (varför står det två begagnade kaffekoppar på tvättmaskinen) bära ut lite återvinningstjafs (papper, tomflaskor, tomma plåtburkar å sånt)
Tänkte att jag skulle tänka ut en bra plats för mina alla glasögon. En bra plats, inte allt för enkel att bara plocka upp nästa par i stället för att se mej omkring var jag lagt förra paret. Just nu har jag 6 stycken på mitt nattduksbord. Kan jag omöjligt behöva.

Ja det är som planen. Men som vanligt kan det bli nåt helt annat.

Nå men nu blir det påtåren först och lite kläder...

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar