fredag 21 mars 2014

Igår var det vår, men idag ???????

Minns gårdagens höjdar ord: Vårdagjämning, vårdagjämning............ Funkar inte idag. Nix känns som om det är nåt fel.
Som sagt igår var det strålande sol, härlig skare och bara ett sånt härligt vårväder.......... Inte idag........
Absolut färska bilder från Lundgrens altan. Jag som hunnit ta fram solstolen men som tur är står skoskrapan framme fortfarande...
Jag som trodde att det var solstol som gällde och inte skoskrapa......... Fel, fel, fel.


Det har hänt nåt med våren. Antingen har den fått en släng av vårförkylning eller så är det nåt annat som har hänt. Våren är då inte riktigt lik sig idag.

Hoppsan vad klockan rann iväg.
Har haft maratonsamtal med både son och dotter. Riktigt trevliga samtal annars hade dom ju inte blivit så långa förstås. Hunnit bära in en bänk som hade hunnit snöa över sedan i går. Har även kokat hjortronsylt och förberett lunchen.

Men se inte gjort inlägget i bloggen klart och inte fått på mej några kläder. Hmmmm.

Jag hade ju en bild till som visar att det är vår nu. (eftersom det inte går att bekräfta genom att titta ut).
Ser ni? Det står "Vårprojekt" på tidningen. Det var denna inspirerande tidning som förgyllde min första kopp med kaffe denna morgon.

Nu ska jag se till om jag kan lösa en sittplats till i vårt lilla boende. Det kan ju blir gott om folk här i några dagar... Om vi har tur.


Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar