måndag 17 mars 2014

Helgen

Måndag.....

Har varit med på så mycket trevligheter under helgen så det blir svårt att få med allt. Jag provar väl och ser hur det går. Tar nog hjälp av lite bilder tror jag.

Biltvätt. Skönt tyckte bilen efter en hel vinters slask.

Sablar vad ljust säger Kent. Han är alltid så uppklädd och fixad i frisyren när han kommer hit.!!! Eller kanske inte.

Jaha då kan man ju fundera om dessa juveler är på samma kalas. En i festblåsa och den andra i kallingar

Trångt i soffan när alla ska sitta i samma hörn. Trångt men tydligen mysigt.

Man ska inte ta bild på damer snett nerifrån..... Jaja är man bara en tvärhand hög så kan det ju vara svårt att få till rätta vinkel. 

Kolla farfar jag har hittat en rutchkanan!!!


Har man nu åkt ifrån startnycklarna så får man fixa saker och ting på annat sätt. Till exempel bogserlina från farfars fyrhjuling..... Kör farfar, kör.

På söndag var det träff vid byalokalen här i Vändträsk. Massa barn som lekte både i snöhögar och på lekplatsen. Massa vuxna som inte riktigt lika bra höll värmen men då fanns ju både eld och kaffe. Inte ett dugg synd om någon. Dessutom så visade solen sig från sin bästa sida. Härligt.

Vi körde ett genrep med våffeljärnen i helgen. Det stundar ju Våffeldagen. 
Så tanken är ju att vi har öppet hus till helgen och sedan även på våffeldagen som är den 25 mars...... Kom och ät en våffla vetja. Alla är välkomna.

Verkar väl som det varit en bra helg.?
Men förutom det så har jag fyndat på Pingstkyrkan.
Fikat hos Carina och Jack.
Suttit och solat på altanen.
Haft besök av Doris.

Så det är inte ett dugg synd om mej som sparat på mej så mycket minnen på bara en helg.

Nu ska jag nog starta upp dagen med påtår och påklädning.

Tänk om det blir soligt i dag. Då vet jag en som ska ut på altanen en stund.

Ha det gott alla







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar