onsdag 26 mars 2014

Dagen efter våffeldagen

God morgon på er alla.
Här är det på väg att rullas upp en lika fantastiskt vacker dag som igår.
Det var så härligt väder igår att jag tog en snabb tupplur ute i solstolen mellan alla besökare som kom för att gratulera Kenneth på födelsedagen.
Jag läste i tidningen att Lions hade serverat våfflor ute på Gråsjälören i Luleå skärgård. Dom hade väl sålt ca 300 stycken... Mmm.
Vi låg en bit efter, vi har gjort ett grovt överslag hur många vi gjort i helgen och i går, ca 170 våfflor har vi serverat hos oss.
Känns lite mäktigt att det fungerat så pass bra i vårt lilla hus. Dessutom har vi kunnat erbjuda sittplats åt alla som kommit. Helt fantastiskt så många som bryr sig om att en gubbe fyller 60 år.

Sen var det ju många som hörde av sig på annat sätt.. Som synes på bilden.
Även via vanliga brev dök det upp gratulationshälsningar till Kenneth.

Ett litet bildkollage av de sista besökarna igår.







Dessutom har Kenneth fått massor av presenter och blommor. 

Vissa av presenterna kommer ju också mej till godo. 
Tänkte då inte på rakapparaten eller kikarsiktet utan mer på blomstercheckar och vattenkokare. För att inte tala om förpackningen med whiskyn.... Ser jag fram mot att få provsmaka.

Nu ska jag se till att ställa i ordning dagens våffelsmet. 
Vet ju att även denna dag kommer det vänner förbi. 
Förutom att få träffa dom så har jag bara på planeringen att sitta ute i den varma vackra solen och njuta.

Funderar på att bjuda ut mannen i mitt liv på middag ikväll.
Med ut tänkte jag inte ute vid grillringen utan kanske mer ut på restaurang. Men vi får väl se hur det blir helt plötsligt ångrar jag mej och vi tar det någon annat kväll.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar