fredag 7 mars 2014

Fynd på Storheden

Hej och god morgon på er.

Fredag och samma blöta väder ute.
Nu får snart naturen rycka upp sig lite.
Vi Norrbottningar är inte gjorda för att gå med blöta läderstövlar varje dag.

Dagen igår blev inte riktigt som jag tänkte men väldigt bra ändå.

Jag hade några trevliga telefonsamtal med folk som jag gillar.
Hann plocka och dammtorka lite.
Äta lunch med dotter och barnbarn.
Express-resa till Storheden och där gjorde jag perfekta inköpen:

Ljudböcker för 10 kronor styck.

Dessutom ett toasits. 
Vår gamla hade gått sönder så det var en obehaglig balansakt att sätta sig och göra sina behov. Rent så där att det var gruvensamt.



Att mina barnbarn gillar min kamera nästan lika mycket som jag det vet jag ju sedan länge.
Väldigt ofta när någon av dom varit här så ser man ju på motiven att det är någon av dom som varit fotograf. 
Jopp.

Har ju planer på saker jag ska göra idag också. 
För det första så blev det inte en sida läst i min bok igår. Så det måste bli gjort idag.

Panduro-katalogen kom igår med posten. Måste noga avsätta en stund för den idag.

 Å här är hammare, snören och allt annat som inte skulle vara här bortplockat. Alltså behövs inte det göras idag
De där stackars äpplena ligger kvar. Fortfarande har det inte blivit nå baka av. Men idag kanske, kanske.

Nå men helt plötsligt händer det nåt annat spännande.

Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar