fredag 14 mars 2014

Blåser på bra idag

Men jösses vad det blåser.

Kände att det var på sin plats att  gå i säng tidigt i går. Å det var en perfekt strategi. Jag fick kvällspinka i ljuset från en lampa. Det fanns vatten till tandborstningen och det fanns lyse kvar i sladden medan jag ville läsa min bok i sängen. Men någon gång där efter att jag stängt ögonen så blev vi strömlösa.
På morgonen så var det lyse igen.
Betyder att någon fått jobba inatt. Någon som kan det där med att leverera ström i ledningarna.

Euskefeurat. Om någon tycker att det är svårt att läsa ska jag berätta att det är ingen barnlek att stava sig till.
Euskefeurat är pitemåle och hä betyd ungefär olustig. Alltså att man inte riktigt mår så bra.

Nu är det ju tack och lov så att det också är namnet på en musikgrupp, en grupp som har varit en stor favorit sedan de startade 1977. Så våra ungar är uppväxta med deras låtar.
Vet du inte hur dom låter men känner att du skulle vilja veta: Klicka på texten här nere.
http://www.youtube.com/watch?v=PQuLJ0uzNls


JA men just det ja. Nu gick jag vilse ett tag på YouTube, finns många bra låtar med Euskefeurat där, glömde ju att jag höll på att skriva i bloggen. Men nu är jag tillbaka.... Det jag skulle komma till var ju, att jag och Kenneth ska konsert ikväll. Dom spelar här i Boden ikväll.
Det ska bli så himla kul.

För övrig så kan jag bara berätta att jag fick en julklapp igår och det blev ingen vimpel av vaxdukarna, jag pratade med viktiga människor i telefonen och jag bjöd på middag. Gott.


Så såg det ut till frukost hos mej. På mitt gamla köksbord, inte ett nytt, vitt från IKEA

IKEA-blomma, stor och fin.

Mitt orkidéfönster...... Gillar skarpt

Men idag blir det vimplar. Nu ligger vaxduksbitarna på bordet, redo för start.

Så nu är det påtår och på med kläderna och sätt igång. Tror det kan bli fint till påsk på altan med vimplar i stället för det stora påskriset jag brukar ställa ut.........

Men vem trodde jag att jag kunde lura????............ 
Inte ha påskris på bron till påsk........... Ja jag är så rolig.

Ha det gott alla















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar