tisdag 25 mars 2014

Grattis till Kenneth

Ja tänk vad man ändrar sina värderingar under livets gång.

När jag som sextonåring träffade Kenneth så tyckte jag att det var toppen att han var två år äldre än mej. Han hade ju redan ett jobb med inkomst och kunde bjuda mej på bio.
Praktiskt, tänk om han varit 2 år yngre då hade han inte ens hunnit gå ut grundskolan när vi blev tillsammans. Jag hade inte ens kunnat ta honom med på Bio eftersom han varit för ung.

Nu så här många år senare så har jag börjat tänka på en annan sak.
Kenneth är ju fortfarande två år äldre än mej...
Han kan ju gå i pension två år före mej...
Att man får en rejält sämre inkomst när man går i pension är ju allmänt bekant. Innebär ju med all säkerhet att jag också är tvungen att jobba till jag är i rätt ålder innan jag kan gå i pension för att vi ska ha en dräglig levnadsstandard.
Tänk om jag kunnat gå flera år före Kenneth i pension. Då hade vi ändå kunnat förlita oss på Kenneths lön.
Med andra ord: Var ju praktiskt att han var äldre i början av vårat förhållande, hade varit väldigt bra om han varit yngre än mej så här drygt 40 år senare...

Jaja, det är ju inte direkt någon anledning att byta ut honom. Tror jag har kvar samma man ändå..

När jag var 16 år så tyckte jag ju att de som var 60 år var ju så himla gamla, å det var dom ju. Men idag har det ändrats.
Kenneth fyller 60 år idag. Tycker att han är ju inte så rysligt gammal må jag ju få säga.

Som sagt värderingar ändras....

Sort grattis till världens bästa make....

HURRA, HURRA.

Skulle tro att det kan bli fler våfflor att göra i dag. För fyller man år på våffeldagen så firar man naturligtvis med våfflor


Ha det gott alla

2 kommentarer:

  1. Stort GRATTIS till världens bästa Kenneth :)

    SvaraRadera
  2. Gratulera Kenneth från oss i B-landet. Kram

    SvaraRadera