torsdag 6 mars 2014

Elis och lite plock här hemma

Men just det ja. Glömt berätta.
Om man har tur och blir utvald så kan man få ett barn med sig hem när man far från Leos. Det hände oss i lördags.
Just när dagen var slut och alla skulle fara åt sitt håll så bestämde Elis att han nog vill följa med farfar och farmor hem.
-Får jag det???? Men kära hjärtat klart du får.
Så på lördag kväll blev det både god middag, hårklippning, lördagsgodis och soffhäng med farmor och farfar.
Visserligen gjorde både grabben och hans farfar tidig kväll. Nå men det är ju jobbigt att leka på Leos.


Dessutom hade vi ju så trevligt på söndag så det höll aldrig på att passa att skjutsa hem Elis. Det var ju en massa som skulle jämkas ihop. Det var lite spännande på datorn som var tvunget att avklaras, spel eller nåt sånt. Det var ju Wasaloppet för oss gamlingar. När vi som var klar att fara då kände vi ju att vi måste ju äta nåt. 
Det löste vi med hemgjord pizza. Mums.
Nä men till sist kände Elis att han längtade hem till Kasper så då var det dags att åka.
Där i Öjebyn var det återigen så där härligt mycke rörelse. Har man två barn som bor på ett villakvarter med många likadana barn då blir det antingen många eller inga. Så kul att se.

Det här en sån där superledig dag. Ska bli skönt att röja lite känner jag. Det har blivit mycket grejor liggandes framme så nu ska det bort. 
Just såna gånger är det ju riktigt skoj att städa jag menar när jag  vet att det kommer att synas skillnad.

Vänta lite, snart tillbaka.
Jag gick iväg för att fixa mera kaffe och då såg jag kameran. Så nu har jag tagit lite kom ihåg bilder på sånt jag ska göra idag:
Hammare, snöre, mm hör inte hemma här... Nä, ska bort

Den här avlastningsytan ligger alldeles innanför dörren. Farligt enkelt att lägga ifrån sig saker som man inte riktigt vet vart dom ska. Ska bort.

 Det lilla bordet som stå där jag brukar sitta och handarbeta... Just nu stickar jag ju inte så då hinner jag ju plocka fram så mycket annat. Dessutom har mina juveler hamnat där tillsammans med de där handledsspjälkorna.
Ska bort
Just det ja. Där ligger tre äpplen som har mjuknat lite. Tänkte baka en liten äppelkaka idag. Just det ja.

Så var det boken på köksbordet.. Bra och spännande.  Bokbussen kommer nästa vecka så jag bör läsa ut den omgående. Oj, oj, mycket nu.

Å här har jag suttit och försökt lära mej om den där dieten 5:2... Har hört att det är toppen för diabetiker. Tänkte jag skulle testa.
I två dagar jag provat. Men efter 14.00 är jag så hungrig att jag äter allt som inte sitter fast. Så nu måste jag väl först klura ut var jag ska hämta det där jäklar- anammat som krävs. 

Känns som om  jag skulle sätta igång med att göra, inte bara fundera på vad jag ska göra.

Ha det gott alla.





2 kommentarer:

  1. Åh vad jag älskar den där byrån/hyllan med lådorna. Vad kallar man en sån? Charmig är den i alla fall! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Ingen aning vad den kallas. Men den användes ju till att ha böcker i. Du vet på min tid när jag gick i skola fanns det alltid i något förråd. Så där hämtade läraren en låda med till ex böcker om svenska fau, faou, faun. Äsch va svårt det nu blev: om svensk djur och natur. Kanske bokskåp, eller bokhylla eller.....???? Kom med ett förslag...... Eller förresten: Sara vad heter skåpet jag fått av dej???

    SvaraRadera