torsdag 13 mars 2014

Men alltså.......Fel bord

Men tror ni inte att jag fick fel köksbord med mej hem från IKEA.

Trodde jag fick med mej ett utdragbart bord med minimått 90 x 90. Men  när jag hade spridit ut alla delar på golvet och skulle börja montera så tyckte jag det såg lite konstigt ut..... ????? Hur ska dessa bitar monteras för att bli ett köksbord
Men död och pina. Jag hade fått ett bord med maxmåttet 90 x 90. Alltså outdraget så är det 50 x 90.... inte stort alls.
Kan ni se hela klanen på 9 personer sittandes vid ett köksbord som är utdraget åt alla håll och gjort så stort som möjligt..... Alltså 90 x 90..
Utan att överdriva så kommer det att bli trångt.

Så nu har jag fortfarande mitt gamla köksbord. Jaja, det får väl gå det också.

Vädret är fortfarande milt.
Men alltså nog hann vi samla på oss rejält av snön tidigare i vinter för nu har det varit blidväder sedan i slutat av januari men fortfarande finns det rejält med snö kvar.
I går kände vi att den iskana som vi har som infart nu äntligen börjar luckras upp något. Snart kan man börja gå åt det hållet utan att kana iväg som världens störtloppsåkare.
De gångar med grus som vi gjort på gården uppåt mot garaget och mot vedhuset gör att det går att ta sig fram men går man utanför grusstigarna så kanar du iväg. Bonzo den stackaren som antagligen tycker att gruset gör ont under trampdynorna hålls ju gärna utanför stigarna och han kanar åt alla håll.... Väldigt lik Bambi ute på hal is.

Hittade på morgonen en påse med bitar av färggranna vaxdukar..... Den hade jag glömt. Tror jag ska göra mej lite vimplar som jag kan hänga ut. Ni vet såna små som, hänger på ett snöre.
Hmmm. Ja men jådå. Det ska jag göra. Nu tror jag.
Eller påtår och klä mej ska jag göra först.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar