onsdag 31 oktober 2012

1 år av saknad

Idag är det precis ett år sedan min kompis Iréne var tvungen att kasta in handduken. Sjukdomarna blev till sist för tuff med henne.
Satt redan på morgonen och tittade på gamla bilder. Ville hitta någon bra bild på Iréne att sätta in i bloggen. Å ni ska veta att jag har massor med bilder på henne. Många timmar har vi tillbringat tillsammans och jag har ju alltid kameran i handen och knäpper kort hela tiden.Men nu blev det inte de två bästa bilderna jag valde ut utan jag tog två typiska Iréne-bilder.
Den första bilden är på hennes favoritfika. En paj (spelar ingen roll vilken, det är inte den som är det viktiga) Men en tillbringare med marsansås, det var nog det bästa man kunde bjuda Iréne på.
Denna bild är från när Lena (Byns caféägare) fyllde år. Härligt kalas och jag minns Irénes kommentar: Kolla vad massor med marsansås men varför får man inte djuptallrik och äta i.


 Den andra bilden är en riktig Iréne-pose. Ofta, ofta pillade Iréne på sin lilla prick som hon hade i nacken.
Jösses vad jag saknar henne,  och våra samtal. Ibland var det roliga ämnen men det kunde lika gärna vara jobbigt tråkiga. Vilket det än var så var dom våra stunder.
Du kommer alltid att ha ett eget rum i mitt hjärta.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar