söndag 21 oktober 2012

Men igen.

En dag till med ett underbart höstväder.
Känner att det gick fort att bli bortskämd. Nu vill jag att alla dagar ska vara så här. Strålande sol, några minus grader, lite snö och jag och Kenneth lediga, tillsammans.
Jösses vilken kvalitetstid.
Kanske jag ska lägga upp lite bilder från idag...
 Första bilden är från när vi gav oss hemifrån. Försedd med 4-hjuling, motorsåg och sånt så gav vi oss iväg mot Kenneths älgpass vid en kallkälla långt bak på ett av skiftena.
Det mesta av vägen gick jag, tycker att det skumpar lite väl myckert på släpet.
Dessutom var jag ju ute efter motionen. Så när jag kom fram så hade Kenneth redan sågat upp en torrtall i bitar för att ha som ved till kommande behov. Med en härlig utsikt över en stor myr så blev det kaffe och macka vid elden.

 Klart att maken var tvungen att prova locka på älg. Tur för Bonzo och mej så kom det ingen.
 Plingan som Bonzo har i sitt halsband är ju toppen. Man hör ju var han är. För det är ju ganska ofta som han inte syns.
Här var jag tvungen att använda zoomen på kameran för att se var han var. Ser du honom?
 Men nu syns han...
Ordentlig zoom så syns han ju på en gång. Är man liten måste man ju se till att man hittar bra utkiker.
En rotvält är en perfekt plats verkar det som.
 Här har vi just tagit en paus på väg tillbaka.
Bonzo promenerade med mej men när det erbjuds lite vila så är han snabb som bara den.
 Kenneth tog en bild på mej. Han sa att jag smälte in i omgivningen helt perfekt.
Det är ju bara att hålla med.
Ganska nöjd över en heldag i skogen. Mör i benen men väldigt nöjd.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar