lördag 3 november 2012

Regn och blixthalka. Alla helgonahelgen.

Lite lätt tyst och tomt här just nu.
Sara, Elis och Kasper har nyss farit hem till sig. Kenneth är ute och skruvar i traktorn ....... eller nåt.

Nog är det nåt visst med barnbarn. Men blir glad i hela hjärtat av dom.
Otur med vädret blev det i helgen, men en skogspromenad har vi fått. Rejält blöt var vi när vi kom tillbaka men frisk luft, granris, mossa och enris blev det.
Det är så dåligt väder så jag har till och med ställt in att fara på kyrkogården. Det hör ju som till att göra ett besök där när det är Alla helgonsdag.
Men se inte i år.
Jag tror att det går bra att komma och tända ett ljus någon annan dag när det regnar mindre och är mindre halkigt. En tanke skickar jag ändå.

Här ska ni få se fina bilder från förra helgen. Då var det strålande sol och lite snö. Nu är det hällregn och ishalka ute.
 Här har vi just kommit ut ur storskogen efter en svettig promenad i kuperad terräng utan stig. Här i gläntan blev det att stanna till och pusta ut.
Solen värmde så man trodde det var vårvinter. Ljuvligt.
 Maken var också med på promenaden.
 Likaså Bonzo såg till att han var med på skogspromenaden.
Denna bilden är från en annan promenad förra helgen men som den uppmärksamme ser så är det lika härligt solsken även här.
Jösses är jag så där rödhårig??
Här har jag blivit förevigad när jag är på väg ut ur skogen. Har just plockat lite blåbärsris. Det blir att plocka fram när man kan börja köpa tulpaner. Tulpaner och blåbärsris är så vackert tillsammans.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar