fredag 26 oktober 2012

Jobbet, smycken, vatten och soppa

Så där ja. Nu har jag arbetat 2 dagar. 2 timmar och en kvart varje dag.
Jag blev väl mottagen av mina närmaste kollegor. Dom sa att det var roligt att se mej igen och dom såg ut att mena det. Kändes väldigt bra.
Dessutom så var min närmsta chef helt underbar. Fick mej verkligen att bara ta det lungt och känna mej för.
Likafullt så slutade dag 1 i total utmattning. Tur att Linda kom och skrapade ihop resterna och såg till att jag kom mej hem.
Guld till den ungen.
I går gick det mycket bättre. Men jag har fortfarande inte behövt göra ett nyttigt handtag. Bara känna mej för.
Kanske, kanske kommer detta att gå. Vill så gärna vara frisk.
Blev efter det utbjuden på middag och sedan blev det vila på Lindas soffa.
MEn sen blev det skojsigheter på kvällen: Lindas kompis Sofia gör smycken. Massor olika sorters smycken.
Ett glatt gäng flickor samlades och provade, smakråden haglade, pratades i munnen på varandra och kaffe med gofika. Med andra ord en rolig kväll.
Någon bild kanske? för naturligtvis hade jag kameran i fickan.



På bilderna ser man bara ett litet urval av alla smycken som Sofia hade med sig.
Visst ser vi ut att ha det trevligt?

I dag har jag tänkta tag i lite saker. Bland annat dricka vatten =)
Vad tokigt det där ser ut då... Men jag är en sån som måste dricka 2 liter om dagen för att min kropp ska gilla läget, säger läkarna, det är väldigt länge sedan jag kom upp i den mängden...... Men nu du, det blir ju ett massa pinkande de första dagarna men det kan ju passa så här när det går mot helg och inget är inplanerat. Eller just det ja...... Köttsoppsfest i grannbyn på lördag.
Kommer säkert att bli trevligt och där finns toalett.

Vändträsk och Alträsk. Två små byar som ligger inte så långt från varandra.
Alträsk ordnar majbrasa, surströmmingsfest bland annat. Vi i våran by brukar hitta på annat för att komplettera varandra bland annat älgköttsoppa. I år låg vi startgroparna det mesta var förberett inför årets soppa bara kvar att göra inbjudningarna. Men vilken tur att vi inte hann ut med våra lappar för då kom det ju upp ett anslag om att Alträsk ordnade en soppfest i höst......... Vi kan ju inte ha två likadana bjudningar samtidigt. Det vore ju dumt att dra åt olika håll med  samma folk.
Så då gjorde vi en snabb revidering av våra planer. Vår soppfest i mörkaste januari-februari i stället.

Nä nu kan jag inte skjuta upp starten av dagen längre.

Nu blir det att göra lite nytta. Dricka vatten och sånt.

Ha en bra dag alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar