onsdag 10 oktober 2012

Nya pigan

Tänk vad bra den här bilden blev så här i efterhand.
Kenneth på knä ute på ett hygge, vackra höstfärger, han ska just göra upp en eld. Han slänger en blick över axeln för att se om ingen av hundarna är på ingående. Visserligen hör han Kero skälla ett par hundra meter bort men han vet ju inte var Bonzo är.
Det vi vet nu är att det är en björn som hundarna härjar med.
Om vi säger så här: Jag och Inga-Lill hade väldigt gärna gjort upp eld alldeles utanför bilen om vi vetat hur nära björnen vi var, inte ute på ett hygge en bit ifrån där hundar och björn har startat upp en lekpark.

Nå men nu har vi provat det.

Jag har ny piga idag.
Tvättmaskin. Vilka himla bra uppfinning det är alltså. Den här nya har en massa funktioner som man inte visste att man kunde ha på en tvättmaskin. Men många är jag glad för. Så enkelt och lätt att se att man ställer in rätt. Dessutom är den så himla tyst den nya pigan. Jag måste gång på gång gå till tvättstugan och se så den gör det den ska. Inte dirket som den gamla när man trodde att det landade en helikopter på taket varje gång den skulle centrifugera. För att inte prata om skåpen som man fick öppna väldigt varligt efter tvätteriet så man inte fick någon karott i huvudet.

Annars vad jag har på agendan idag är att bära ut mina sommarkläder och bära in vintergarderoben. Bara inse fakta, shortsens tid är över för denna gången.
Ska också bära in ved. Himla skoj att slippa sitta och huttra och vänta på sotaren.

Dessutom har jag en date med Linda. Ser jag fram mot. Då kan jag verkligen samla på må-bra-poäng.

Hehe nu spelar min tvättmaskin så fint och berättar att den är färdigt. Ska genast gå och umgås en stund med underverket..

Ha det gott alla

1 kommentar:

  1. Äntligen kommer löpande uppdateringar! Som jag har längtat!!!
    Kram Elisabet

    SvaraRadera