tisdag 7 september 2010

Sommar igen

I helgen var jag så där duktig så jag plockade bort alla sommarkläderna. Sen tog jag en ordentlig omgång med alla vinterkläder innan de åkte in i garderoben. Alla vinterkläder som aldrig blev använd förra vintern stoppade jag antingen i en "bränna-hög" eller så i en kasse som ska till Pingst kyrkans sekondhandaffär. Ja, blev super bra. Gott om plats blev det i garderoben. Att det sen inte blev nästan några tröjor/toppar kvar det är ju en annan sak. Det blev ju ett angenämt problem som säkert är åtgärdat innan vintern är över.
Kvar inne blev ett par shorts och en sommarblus. Å det var ju en himla tur. För nu blir det sommarvärme hela veckan. Det blir till att gammeldags handtvätta på kvällen så man har nå rent nästa dag. För tro inte att jag plocka fram av det som redan är packat. Åh nä.

Pingst kyrkans sekondhandaffär i Boden. Har du varit där?
Vilken toppenaffär..........Billig, enormt stor (tre våningar), syns att det är folk som bryr sig som jobbar där. Välorganiserat, ordning och reda.
Där har jag fyndat massor. Massor med kläder och skor åt Elis och Kaper. Kläder åt mej, flytvästar åt grabbarna, å en massa annat. Finns bara ett minus med den affären: Den är inte öppen så ofta.

Nu ska jag gå ut och njuta av en riktigt härlig höstdag. Kanske rent göra en sväng i svampskogen, eller ge Linda en hjälpande hand, hon ska komma och klyva lite ved.

En tanke går till kompis Anna-Lena idag. Kommer att bli bra det här.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar