onsdag 8 september 2010

Äpplen å sånt


För ett tag sedan så skrev jag att jag planterat ett äppelträd, och att jag nog var ensam i byn om att ha ett äppelträd............Fel.

I andra ändan av byn har dom flera. Kent och Gunilla har tre. Bland annat ett likadant som jag planterat: Ananas-Kanel.

Så nu har jag varit och pallat äpplen. Tröjan full. Tassade runt barfota och plockade äpplen. Härligt.
Hem och tog kort. De två röda äpplena som ligger överst är från Ananas-kanel-trädet. Visst är det vackert. Dessutom är allihop supergoda. Syrliga men goda.
Kanske inte nåt för kompis Carl-Jacob. Bara tanken gör att öronen åker och hakar ihop på baksidan om huvudet. Han är riktigt skojig, det räcker att prata om surt så går han igång och ojjas.
Linda var här igår och klöv sig lite ved...........Imponerad, ja nu inte av klyvningen men att hon kunde backa med släpvagn i kringelkrokar ända fram till där klyven stod.........Imponerad. Sånt trodde jag att bara Kenneth kunde. Jag tror att även hon var en aning imponerad.
Ikväll är sista gången på svampkursen. Tror jag lärt mej lite. Känns så iallafall.
Men direkt känner jag att jag vill gå en ny kvällskurs.
Kanske något som handlar om trädgård???
Hmmm. Måste kolla om det finns nåt trevligt.
Ha det gott alla, nu ska jag ut i solen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar