onsdag 15 september 2010

Första halvan av veckan







Inte många stilla stunder denna vecka.

Har nu avverkat två dagars arbete efter semestern och det var som jag anade....Riktigt bra, bara man kom sig dit och inte satt hemma och gruvade.

På måndagkväll var jag bjuden på Tupperware-party hos Doris i Alsträsk. Trevligt, trevligt. Nu menar jag inte att plastprylarna var det trevliga men folket. Massor med människor var där. Dessutom var det naturligtvis massor med både gott fika och goda mackor.


När jag kom hem så var Alträsks andra Doris (min) och Calle här. Hon behövde några gratulationskort. Eftersom jag har ett lager med sådana var hon på rätt ställe. Doris har massor av avkommor som ska grattas denna månad.
I går kväll var det tårta och skratt blandat med skvaller hos Doris (min) och hennes Calle. Nu var det hon som var födelsedagsbarn . Hon fick både kort och en fantastiskt blomma, gjord av Rönnbär och Dillkronor

Ikväll händer det inte nåt. Så jag gissar att det blir en tidig kväll tillsammans med en god bok. Men först lutar det åt en bit äppelkaka med vaniljsås. Jag har bakat en stor äppelkaka av de äpplen som jag tidigare var och pallade hos Gunilla och Kent.
Det blev gott.
Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar