fredag 3 september 2010

Ananas-kanel

Jag har blivit med äppelträd..........Japp.

Fick ett presentkort från Fagernäs trädgård av barnen till morsdag. Har hela sommaren varit på väg till handelsträdgården men livet har som styrt om alltid till något annat. Men nu är det gjort.

Äppelträdet heter: Ananas-kanel. Man kan ju verkligen fundera hur de frukterna kommer att se ut. ??? !!! ?!?! Fniss. Jag får en bild i skallen....Jag kan ge en ledtråd: Ser inte ut som ett äpple.
Trädet är visst självfertilt, låter ju fiffigt för äppelträden står inte tätt i Vändträsk. Tror inte jag sett ett enda vid närmare eftertanke.

Idag har varit en solig men blåsig dag, en stor björk har tippat med rot och allt en bit ner mot sjön.

Vi har tillbringat flera timmar hos Linda i eftermiddag. Kenneth har snickrat till räcket som ska göra så att ingen störtar ner i källaren. Dessutom är nu en grind monterad i samma syfte.
Jag och Linda har monterat två IKEA-möbler, det är en utmaning ska jag säga. Nu är vi ju otroligt listiga så det blev inget större problem. Dessutom var det inte så många bitar att sätta fel=)
Möberna ska fungera som förvaring för barnkläder. Kommer att bli riktigt bra.

Sedan vi jobbat klart så blev vi bjuden på Taco-gratäng. Så god, så god. Hallon- och björnbärpaj till efterrätt. Vi åt tills vi dog.

HA det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar