torsdag 9 september 2010

Nu är det nära.

Närmare bestämt så är det bara en dag kvar av semestern. En ynka fredag.....Känns otroligt vemodigt.
Denna semester har varit så bra som en semester bara kan vara.

Nå, kommer man sig nu bara iväg på måndag så reder nog allt upp sig. Just nu känns det tungt och våldsamt länge till nästa semester..

Idag har jag röstat. Passade på att nyttja förmånen när vallokalen (bokbussen) kom hem till mej.
Detta med bokbussen kan jag tycka är en underbar kommunal verksamhet. Själv är jag nästan aldrig hemma när den passerar men det har vi löst ändå.
Jag far till Kjell och Iréne med min bokpåse när det är dax. Dom goda vännerna ser till att min bokpåse kommer ut i bokbussen. Där fixar personalen nya böcker, både sådana som jag har mailat in att jag vill låna och även andra spännande böcker som bokbussens personal tycker passar mej. Så nu är bokhyllan vid sängen fylld med deckare, historiska saker, surdegsbakbok, å flera andra saker.
Dessutom så bjöd Kjell på lunch idag, stekt strömming.............Mmmmmm.

Måste nog lägga mej strax och kika lite på böckerna och bestämma mej för vilken jag ska börja med.

Så blir det.

Gonatt och ha det så gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar