söndag 5 september 2010

Älgjakten börjar






Finns spår av älgjaktsstarts aktiviteter i huset i kväll.

Som ni ser är det packad ryggsäck, stövlar, orange-färgad keps, hallå-hallå-hur-hörs-jag-nu grejen. Väckarklockan är ställd på 04.00. Färdiga mackor i kylen finns, undrar hur poppis man skulle bli om man kokade sig en kopp choklad och tog sej ett redigt fika.......Vid närmare eftertanke så tror jag att jag låter bli.


Minns du att jag skrev att en björk hade blåst omkull?. Tänk om det varit så bra att den bara blåst omkull. Näää. Den nakna sanningen är att den jäkla björken la sig över ledningen så hela byn blev strömlös i två timmar. Bodens energi, BEAB, fick rycka ut och lösa problemet. Skit. Skit. Skit.
Tur att man har goda vänner som kan berätta =(
Själv var vi hos Linda och missade hela eländet.
Lika gott det.


Jag som sällan orkar se en hel film har fastnat i kväll framför TV:n. 88 minutes med Al Pachino.........Den var helbra. Al är ju en superbra skådis så de flesta filmer med han brukar ju vara bra. Så även denna. Hatten av för en sån skådis.

Ha det gott alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar