fredag 1 april 2016

Veckan efter påsk

Ikväll är det frågan om att hålla sig vaken till det är tid för sänggåendet.
Jösses va trött jag är. Hade lätt kunnat gå och lägga mej för natten kring sex... Men det går ju inte, jag är ju en som oftast har sovit klart efter 6 - 6,5 timmar. Innebär ju att jag då sovit klart strax efter midnatt, som sagt, det går ju inte.
Nä nu är det bara kämpa på.

Jag har kru....

skitdator, jag försöker någon annan gång.

Nä jaha..... Vi har haft skitdålig internet hela veckan.
Nyss trodde jag att det rättat upp sig, men tjoffs så koppla det ner...... Men se då kom det tillbaka igen.
Får se hur länge jag  ids försöka.

Jag försökte skriva att jag krupit upp i soffhörnet med min dator, min stickning och min bok. Kenneth sitter och ser på Tv..... 'Hockey......
En sån där match där jag inte vet vem jag ska hejja på. De är inte Luleå som spelar å inte Sverige heller.
Så då för det bli dator, stickning och bok.......
Med ena ögat lite på TV:n
Å kämpa, kämpa för att hålla mej vaken.




Den här veckan trodde jag skulle gå väldigt fort.
Måndagen var röd och ledig. 
Jobb tisdag, 
Ledigdag på onsdag,
jobb på torsdag och 
arbetslös fredag. 
Nu hade jag så himla tur att jag inte blev arbetslös på fredag, jag har fått fortsatt jobb hela april. Men det blev otroligt, onödigt mycket gorm. Osäkert in  i det sista om det skulle lösas.


 Kändes väldigt trist och onödigt att min handläggare på Arbetsförmedlingen redan onsdagen före påsk sa att tiden var ute för att det skulle gå att förlänga mitt vikariat från 1 april, det administrativa skulle inte hinna med. Jag var så besviken, min parhäst i kassan var ledsen, min chef var upprörd. 
Men likafullt: det handlar ju om en människa som är sjukskriven och inte fått tid att komma till läkare för att få en förlängd sjukskrivning.
Någon gång mitt under påsken har jag bytt handläggare på AF och den nya ansåg inte att det var något problem att hinna denna onsdagen.............

Kan ärligt erkänna att det hela gjorde att jag var nere för räkning där mitt i allt gorm.

Nå men det löste sig...... Nu är det April och jag ha fått förlängning.

På Röda Korset har vi 50 % rabatt på allt för andra veckan .....
Så himla skojigt, det fullständigt kokar av folk som fyndar. 
Jobbigt men vansinnigt kul.

Dessutom så har det varit så tokigt att jag haft fredag i två dagar. Fel, fel
Så de kan bli. De höll aldrig på att bli helg.

Nä men nu tror jag att jag slutat utmana ödet med internetuppkopplingen.

Jag tar boken och hoppar upp i sängen.
Kenneth får hålla koll på hockeyn själv.

Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar