tisdag 26 april 2016

Å ute är det vitt, vitt

Men det var då värst vad dåligt om lust och tid jag haft sista tiden när det gäller att uppdatera min blogg.
Men hips-vips är det som i Triss-reklamen....... "Plötsligt händer det"

Hej och hallå på er.

Sista dygnet har det bara vräkt ner blöt snö.
Hemma hos oss är det nu helt snötäckt igen. Känns lite bittert, det är ju den här veckan som jag varje år köper Penséer. Det ska var planterat till 1 maj.
Jag vet att dom klarar både att snöa över och någon minusgrad, men det känns nästa löjligt att tänka på blommor ute när man inte ser en enda barmarksfläck. Nå men klart jag ska köpa penséer ändå.
Mara har kommit med en begäran... Hon vill ha stövlar. Helt klart gillar hon inte vädret som kommit sista dygnet. Blöt, blöt snö.
Det här med bättre väder bara måste skynda sig och ordna upp sig. Till helgen är det både Valborgsmässoafton med skönsång runt brasor och första maj med motorcykel-kortege, där vi ska räkna motorcyklarna.
Kan inte bli många motorcyklar om det ska hålla på så här, nä måst till bättre väder.

Härmed gör jag en beställning: Massor med bra väder. Gärna med omgående leverans annars senast till helgen.

Nu kommer det lite bilder:

Onsdag förra veckan så for vi och umgicks ett tag med Jimmy. Elis och Kasper. Vi hade himla skoj.




Jag och Mara ute på en promenad på skaren. Himla trevligt underlag.


En bild från i lördags. Det är en bild på hur det ser ut inne på Arcus stora loppis fem minuter innan det öppnar.


På söndagen kom Sara, Elis och Kasper upp. Blev några timmar ute i ett ganska trevligt väder, lite kallt men det gäller ju bara att klä sig. Här har Kenneth, Mara, Elis och Kasper varit till skogs och hämtat grillpinnar till korvarna.



I bland måste man ju vila lite. Sköna Kasper


Elis tar sig också en paus.



Sen blev det lite köra runt, runt.


När alla gäster farit hem så sov jag och Mara en skön middagslur.


Nä nu kan jag inte sitta så här längre. Nu ska jag göra mej klar för jobbet.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar