söndag 10 april 2016

Mara


Jaha... Tänkte att jag skulle skriva lite blogg i eftermiddag Men med ett stort klafs bara så är det ju kväll och  dags för att hoppa upp i sängen. Men det är klart att jag måste ju ta hand om helgens bilder från kameran. som vanlig tänkte jag att det kanske finns någon bild som jag kan lägga upp. Som vanligt så fanns det ju det, alldeles för många, men jag kan ju inte låta bli.

Börjar med den nya familjemedlemmen. En alldeles bedårande lite Borderterrier-tik som heter Mara. Hon är 7 år och just nu är vi hennes fodervärdar.
Är lite som ska jämkas ihop innan allt flyter på som vanligt, men Mara gör då vad hon kan för att allt ska gå smidigt.

Här har Kenneth introducerat Bonzos favoritfönsterbräda för Mara. Hon verkar tänka att det är inte sant så tokiga människor, ligga på fönsterbrädan, men jag låter dem hållas tror jag



Att åka fyrhjuling gillade hon på direkten, kommer som ett skott när fyrhjulingen startar.


Mara har fått träffa vår kompis Kjell som hade både Tjalle och Arvid med sig. Tjalle var tvungen att få sig en smärre tillrättavisning innan allt flöt utan störning mellan dom.


Att se Hockey på TV var kanske inte Maras grej men det Kenneth gör det gör även Mara


Som sagt det Kenneth gör det gör även Mara. Njuta av våren ute på altanen, titta på alla fåglar och annat spännande, lääänge.



Langos, det är goa grejer. Idag var det dags på Vischan i Lillpite, behöver jag berätta att vi inte var ensamma som hade koll på vad som serverades idag. Massa folk. Men gott jättegott.




Här på Vischan så höll men på med ombyggnationer, verkar bli pub också..... Ganska smart och fint blir det


En promenad hann vi med genom Lillpite. 


En liten selfies. Tjejen i bakgrunden var med sina föräldrar också och åt Langos men de fick åka hem i sin egen bil. Vilja valde att åka med oss.


Vackra svanar såg vi på väg hem..... 
Vår härliga vår. 
Vilja som var ruskigt sömnig fick låna min kamera på väg hem för att hålla sig vaken, det blev massa med bilder vissa inte så bra, andra riktigt fina. Här när hon skulle fota svanarna blev Kenneth beordrad till att stanna så det blev bra bilder.


Mormor kan jag få ta kort på det du stickar? Jodå det går bra.


Nu körde vi förbi där ni bor.... Stämmer bra det, vi fortsatte ju på en gång hem med lilla fröken.




Så var det ju det där med vårbruket hos Lundgrens. Jag brukar ju säga att det är då vi söker reda på broar och bitar av gräsmattor. 
Tänkte att jag skulle dokumentera......... Kenneth tyckte att det var en ohyggligt dålig idé.
Men se jag kunde ändå inte låta bli.


Den här stocken ska ligga som kant mellan grillplatsen och gräsmattan. 
Nu ligger den i skogen.


Här syns det ju att nåt har hänt med bron. Men klart och tydligt ser man vart de saknade bitarna av bron hamnat.


Här då!!!! 
Uppe på en snödriva ståtar en väldigt bred och rejäl planka. Den ska nog inte ligga där i vanliga fall. Tror bestämt det är en del av bron  till vedhuset,  den som ska vara så man inte behöver skutta in i vedhuset med fyrhjuling eller  skottkärra


Bara all snö far från gårdsplanen så tror jag att vi kommer att hitta igen den här saknade biten....... 

Tror jag.

Nä nu blir de gonatt.

HA det gott alla.

3 kommentarer:

  1. Hon ser lite skeptisk ut till fönsterbrädan �� man brukar ju få banor om man befinner sig där ��
    Hon måste ju vara i himmelriket ❤
    /Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt korrekt. Hon var skeptisk. Men som sagt: Kenneth var ju så tydlig med att det var precis som det ska vara..... Så då tyckte hon att det var ganska praktiskt. Man kan hålla koll på ekorrarna och annat som händer ute, men själv vara inne.

      Radera
  2. Men så underbart söt hon är lilla Mara! :) Vi ser fram emot att träffa henne. Kram!

    SvaraRadera