torsdag 7 april 2016

Blötsnö

Hej och god morgon.

Idag verkar nackbesvären ha gett upp. Känns det som i alla fall.

Jag har skjutsat Kenneth nu på morgonen, Själv börjar jag inte jobba förrns 10,30. Men hemska tider va trist det är att köra i flera centimeter med blöt, tung snö. Så fort man måste ut ur de uppkörda spåren så drar det i däcken så man verkligen får hålla fast sig, för det är inte sant vad bilen får många olika idéer om åt vilket håll vi egentligen  är på väg. Vi såg spåren efter någon bil som hamnar för nära dikesrenen och det varit för mjukt för att man ska kunna hålla emot, tjoffs i diket bara.
 För att inte tala om när man blir omkörd eller får möte......... Hurves, man blir helduschad av spruten som blir.
- Hallå, Hallå, vart tog vägen vägen?

Nu hoppas jag att det ger sig med snöandet så det är bättre väglag när jag ska tillbaka till stan.

Sjöjungfrupläden...
Så här ser den ut när den är klar:




Jag har dessutom tagit bilder på hur det ser ut när man äter som det jag gör, alltså viktväktarnas mättande dag. Alltså minimalt med fett, socker och vitt mjöl.


Lunch

Lätt hälsofil med äpplen, kanel och dinkelflingor. Kokta Ägg. Kaffe med en rågbrödsmacka med skinka och skivad banan.


Middag.

Älgfärsbiffar med ugnsrostade grönsaker och en kall sås gjord på kvarg och goa kryddor.

Både jag och maken tyckte att det var hur gott som helst.

Nä men nu tror jag att jag ska göra nåt..... Prismärka inför Loppisen på Arcus kanske.

Jopp det gör jag.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar