fredag 29 april 2016

Norrbottens minne

I morgon är det Valborgsmässoafton. Våren är på väg med stormsteg och dagarna bara rusar fram.
De sista dagarna har det regnat gode bra, bara i går mitt på dagen som det var sol och härligt. Vi hann på en lång promenad med gassande, värmande sol innan jobbet.
Innebär att snösmältningen och allt detta regnande har orsakat ordentligt översvämning både här och där.
Jag har nu provat jobba när det är kvällsöppet i stan. Men jag kan bara berätta att jag var mör när jag kom hem.
Konstigt,  för jag började ju senare på dagen så jag jobbade inte så många mer timmar än vanligt Kändes i både ben och fötter att man jobbat till 20.00 i stället för som vanligt till 16.00.

Mara påtalar att hon fortfarande saknar stövlar, det är inte kul att gå omkring med vatten flera centermeter uppför benen, säger hon och visar vad hon menar med ett trippande på de högst belägna ställena i skogen när vi är ute på promenad.

I veckan när jag var på Viktväktarna så kunde jag bara få bekräftat det jag redan visste:
- Man kan inte gå ner i vikt om man håller på att ta ut svängarna både här och där. Jag hade gått upp ett kilo på två veckor.  Fika, glass, pizza, suovaskebab, ingefäras-öl, hamburgare och annat gott........ Funkar inte, inte i den mängden som jag hävt i mej i allafall.

Nå men då är det ju bara att ta sig i kragen och ge mej de förutsättningar som behövs för att fortsätta gå ner i vikt.
Japp, så blir det.

I onsdags for jag, Björn och Kåre på en liten utflykt till Luleå. Vi for till Norrbottens minne, alltså Norrbottens museums arkiv.
Trevliga timmar hade vi med massa spännande grejer som vi hittade om Vändträsk.

Dagen innehåll även en god lunch, hemväg som översvämmat som gjorde att vi inte höll på att inte ta oss tillbaka till Boden.
Som extra krydda hade vi ett bakdäck som tappade luften.
Så nu hittar vi alla ställen i Luleå där man kan fylla luften i däck, dessutom hittar vi till Däckproffsen i Luleå.
Dessutom har Björn ett sprillans nytt bakdäck.

Nä nu ska jag ta en promenad innan jobbet kallar.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar