onsdag 6 april 2016

Tjejträffen på cafémingel


I går kväll var tjejgänget ute på utflykt, vi besökte Bodens nyaste café. Dessutom är det Bodens enda kvällsöppna fikastället.
Väldigt god chokladtårta blev mitt val, en sån där med både grädde och granatkärnor. Så himla smaskig.



Efter det så fortsatte ett gäng brudar till lokalen med lite handarbete och ännu mera prat och skratt.

Här är Susanne i färd med att beskriva hur det ser ut på landet när man försöker få kontakt med mobilen. Är det någon som känner igen sig?



Mäh.... Hur svårt ska det vara?
Där i lokalen skulle jag börja sticka på några handledsvärmare, ett mönster jag använt förr, så jag visste ju att det fungerade...
Men se inte i får kväll, hur jag gjorde så blev det fel, bara riva upp och prova igen, å riva upp och prova igen. Men se det gick inte att få till. Fick rent ge upp.

Men som jag satt mej i bilen och skulle fara hem så kom jag på vad jag gjorde för fel..... Så dumt och så litet fel som spökade, nå men det blir att ta ett nytt tag ikväll.
Det är som när man korrekturläser det man skrivit, hjärnan vet vad det ska stå så den kan läsa utan att märka att det blivit fel. Här var det nåt liknade, jag visste ju att jag kunde mönstret alltså läste jag inte vad som stod utan vad jag tycktes veta redan.....
Nu kan jag.

Idag är det ledig dag för Monika. Många saker som ska göras.
Både sånt som är fiffigt att ha bortgjort, som laga lite mat framför, tvätta lite, fixa pappren innan deklarationen nästa vecka, kanske rent köra ett varv med snabeldraken.
Allt sånt är ju skönt att slippa till helgen.
Dessutom tänkte jag att jag skulle sticka lite och läsa lite.Tänkte jag.
Helgen kommer att bestå av annat spännande. Jag återkommer med rapport.
Om jobbet kan jag bara säga att jag trivs hur bra som helst, jobbigt, hur mycket som helst att göra, men dagarna bara rusar fram.

I lördags for vi till Kanis. Alla barnbarnen var ju på samma ställe, dessutom fyllde Sara år så det blev smörgåstårta. Jädrans god smörgåstårta.
Vi glömde ta bilder från det Sara och pojkarna kom upp på eftermiddgen, men några bilder blev det från lunchen.


Kenneth blev mottagen på allra bästa sätt när vi kom dit.






Här har Kent just kommit i mål efter att han och Simon avverkat en mil på längdåkningsskidor. Helt otränade och rejält bakis. Jaja, jag säger bara: DÅRAR.


Lunch..... Fler än vi som njöt av barnbarn


Vilja har nyss varit till Farfar och som vanligt så har det nog tagits massa bilder.... Kan bara säga att där blir hon verkligen van att posera.


Här får Vilja stöd av Morfar och av Marie i poserande. 


En dricka att svalka sig med. Skulle tro att Vilja och Kent klätt sig en aning för mycket när det var dags för utförsåkningen. Nå men efter dryckintag, och lämna någon tröja så var de klar att åka utför igen.


Moran själv sittandes på den soliga altanen vid Kaniskrogen. 

Underbar dag, trevligt sällskap och underbart väder...

Men just det, ni ser hur jag var klädd. 
Kan man få ont i nacken av drag????
Hela axelpartiet och nacken gör ont som ett blåmärke, om jag tar en sån där påse som man värmer i mickron och lägger över axlarna blir det bättre på en stund. Att vara tvungen att nysa eller glömma av sig och kasta en blick över axeln gör att jag i stort går ner på knäna, så ont. 
Så korkat, dumt att ha så ont, att det går över är jag övertygad om men just nu är det ohyggligt opraktiskt.

Ute har det blivit vinter igen. I natt har det snöat och täckt all den barmark vi hade i går. Allt är vitt, vitt.

Nå men om jag nu skulle ta tag i det här jag skulle göra idag. 

Hör att tvättmaskinen är klar att hängas..

Hihihi.... Det klarar jag aldrig, inte med den här onda axlarna...... Tror jag nöjer mej med att hänga tvätten i stället.

Ha det gott





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar