torsdag 14 april 2016

Fint att boka på internet

Men vilken tid det där tog då......

Det här med att göra grejer själv via internet är ju toppen. Då tänker jag närmast på det här med att boka tid för provtagning på Hälsocentralen.
Så smidigt, man loggar in på sin sida, väljer provtagning och så får man upp alla tider alla dagar, bara vraka och välja.
Det har jag gjort nu sedan 2013. Å jag kan bara berätta att det var många gånger jag tagit prover. Det fick jag bittert erfara nu när jag upptäckte att alla mina bokningar ligger kvar som en bekräftelse, för övrigt alla gånger jag har förnyat recept via dator låg också kvar.
Nå men nu bestämde jag att det inte skulle ligga där och skräpa, ska bort, för vem är intresserad i att jag varje månad bokat provtagning för att ta ett PK.
Eller att det var en doktorsvikarie som inte tordes förlänga mina recept för att det förra receptet var utskrivet på sjukhuset.

Men död och pina, det var massor med klick för att ta bort varje meddelanden. Gick bara att (1) öppna, klick på (2) "ta bort" vänta in rutan med(3) "vill du verkligen ta bort detta meddelande" (4) klicka JA.
Inte någonstans fanns det: Vill du ta bort många på en gång.

Nå men nu är det gjort, nu finns det bara dagens förnyande av medicin kvar. Ska komma ihåg att ta bort allt eftersom i fortsättningen.

Det saknas något bakom köksfönstret........ Jopp.
I går hade min julgran tinat lös så det gick att få bort ljusslingan och så jag kunde bära bort både ljusslingan och granen. Julbocken tackade också för sig, men den lovade komma tillbaka nästa jul.
När jag nu fått granen från fönstret så är det betydligt fler solfläckar för Mara att flytta runt i. Hon gillar solfläckar har jag sett.
Men se nu sover hon som en stock, märker ju inte att solen flyttat på sig. Undrar om jag ska väcka henne och berätta eller vänta till hon upptäcker själv


Tänk vad innehållsrikt livet blir med en hund. Hade jag nästan glömt bort.

Nä nu ska jag återgå till mina göromål innan det är dags för jobb.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar