lördag 16 april 2016

Vaknade tidigt

Inte klokt vad jag varit effektiv denna lördagsmorgon.

Men man kan klart påstå att jag var fulladdad strax efter fem på morgonen.

I går kväll efter jobb och middag så rasade jag ihop som ett korthus.
Satt och bara stirrade framför mej från 18 ungefär till 20 då jag gav upp och stöp i säng. Milde himmel så slut jag var. Orkade inte handarbeta, läsa boken inte ens sova framför TV:n orkades med. Å definitivt inte göra nåt nyttigt.

Redan strax efter midnatt vaknade jag och försökte lösa det som blev så jobbigt på jobbet, hur gör jag för att spara mej själv, inte känna stressen. Inte klokt vad jag utsätter mej för.
Nå men man kan ju inte ligga kvar och grubbla på sånt. Bara upp upp och göra nåt annat.
Blev att sitta en timme vid datorn, sen la jag mej med boken. Två timmar senare var boken utläst och jag lyckades somna om.

Men strax efter fem så vaknade jag igen och kände mej full av ork.

-Starta och hänga tvätt.
-Diska en handdisk och köra en maskin
-Gått igenom min garderob, allt som är för stort ska skänkas bort.
-Gjort en stek i en stekpåse.
-Skogspromenad med Mara, vi har spårat en räv. Eller nä, men vi har följt spåren efter en räv, vissa av oss tyckte att det var otroligt spännande. Även denna morgon var det skare. Det är så himla skoj. Går fint att ta med sparken i skogen.
-Plantera skott i krukor som jag ska ge bort till en som gillar blommor.
-Gjort en potatispannkaka.
-Äta frukost
-Druckit massa av kaffe..
-Bakat en sockerkaka....... God


Lördagslyx, när man kan ha en sockerkaka stående på bordet och bara ta en bit när man känner för det

Kolla här, mitt blåbärsris kommer snart att slå ut. Det ståtar på köksbordet det också så jag inte missar när det händer.


Det här fina vårvädret har vi utanför fönstret idag. 
Vi får göra om våra planeringar för dagen. Kenneth tänkte byta bromsklossar på bilen när han lika så skulle byta till sommardäck......... Vi har inget garage så jag tror han ställer in det till det snöar mindre.
Jag skulle ha altan-häng ta fram grillen och premiärgrilla. Men näää, tror inte det.


Men däremot så ska jag strax lösa melodikrysset. Helt plötsligt har det slutat snöa till vi löst det klart.....
Ta da, kan vara rena rama altan-vår-sol då....... Eller inte.

Ha det gott alla





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar