söndag 17 april 2016

Skitväder i helgen

Jaha.
Efter gårdagens melodikryss blev det inte många knop gjorda, jag förtog mej visst.
Vi lagade oss lite lunch-mat enligt Viktväktar-tänk:


Gott så vansinnigt. Det var kokt torsk..... nähä det var det inte, kan det ha hetat Hoki eller nåt sånt? Nå men det såg ut som Torsk.
Vi kokade ris, blomkål och broccoli till det och så gjorde vi en kall sås på kvarg, citron och kryddor.
Vansinnigt gott, dessutom kände man att magen tyckte att det var en riktigt dröm-mat.

Sen for  vi till Storheden  i Luleå, så Kenneth fick göra av med lite pengar. Det var lite däck till Pirran, gummimattor till bilen, lite knoppar, skruvar och annat smått. Ja men ni fattar.

Efter det blev det ju hockey..... För en del av oss. För mej blev det sova framför TV:n.

På kvällen kom Kent, Linda och Vilja förbi. Kent hade ett uppdrag. Jag behövde hjälp med att prissätta grejor till Loppisen nästa helg, sånt som Kent är klart bäst på att förstå sig på.

Dessutom behövde jag hjälp med annat.
Jag skulle verkligen behöva ett nytt abonnemang på min Mobil, jag hade väl som ganska bra koll på vad jag vill ha ut av min mobil,  å definitivt så saknar jag mera surf. Det jag behövde där var lite medhåll från Linda och Kent. Det fick jag. Perfekt.

Men sen alltså skulle jag behöva skaffa mej en ny mobil. Där är det ju också så att jag vet vad jag vill använda mobilen till men det är ju en djungel där ute när det gäller mobiler. Men efter lite reserch ute på nätet så hittade Kent nåt jag kände att den kunde passa mej och min plånbok. Så nu vet jag vad jag vill ha.
Bra.
Nu ska jag bara se var jag vill köpa. Men det löser sig, Mobilen fungerar ju fortfarande.

När föräldrarna for hem så valde Vilja att sova över här. Gick fint. 
Vi lämnade igen henne idag på morgonen när vi skulle iväg på sjukbesök på Sunderbyn.

Så var det då mitt blåbärsris.

Här är det tre olika lägen. 





Kolla vilka knubbiga knoppar som är där nu.

Nä nu ska jag och Mara bege oss ut på en liten walkabout.
Gäller passa på nu när det är uppehåll. Inte klokt vad gott om dåligt väder det annars varit hela helgen. Det har regnat, snöat, blåst, varit kallt, med andra ord riktigt inomhusväder. Det blev inga sommardäck och det blev inge grilla. Nå men det kommer fler tillfällen.

Ha det gott alla.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar