tisdag 12 april 2016

Sparrisarna å lite annat

Hej och god morgon.

I gårkväll var jag och de andra flickorna i "Sparrisarna vid samma bord" samlade, den här gången i Sävast........
Snart hittar jag dit, till Bodil alltså. Men nog funderar jag om inte någon flyttar om Kantarellvägen mellan gångerna..

Som vanligt så hinner vi avhandla många ämnen:

-Jag behövde hjälp att läsa ett spetsmönster till min sjal.... Det är ju på engelska alltså, jag men fattar ni alltså..... förkortningar som yo, ssk, sl2k1psso, slip......
Nå nu är det duktiga sparrisar så det löste sig.
Nu vet jag hur jag ska göra.....

Det var inte bara min stickning som var under lupp:

-Vi pratade politik.
-Tv-serier
-Filmer
-Böcker
-Tv-dokumentär
-Lite jobb
-Någons nära flytt
-Goa recept
-En av sparrisarna har ju blivit med hund (jag) samtidigt som en annan har lämnat samma hund ifrån sig, det blev nog ganska mycket prat om det, känns det som.
-Å så lite skvaller. Det blir oftast snack om kändisar eftersom vi inte har gemensamma bekanta som håller som ämne för någon lång skvaller-sejour..Det blev kändisar som:
-Kända mördare, lite Zlatan  och lite Thomas Bodström, ja ni fattar vad jag menar med kändisar.

Naturligtvis så var det en orgie i gott fika, den här gången hade Bodil gjort både goda scones med marmelad och grädde och cucumbersandwich..... Gott gott .....

Så här såg Lundgrens viktväktarmiddag ut i går:
Kan bara berätta att det var inget fel på den.


De var omelett med skivad köttfärsbiff och kvarg, tomater och svamp. Hur gott som helst och perfekt för mej som går på Viktväktarnas mättande dag.



Jag fick en länk här på morgonen av Sara. Så häftigt att göra en lysande matta. Klart jag måste prova, ska bara skaffa en sån där ledbelysning.



I går på min och Maras skogspromenaden hade det tinat närmast en björk så pass att det stack fram lite blåbärsris. Genast var jag tvungen att ta med mej hem. Så nu ståtar den i en liten kopparvas mitt på borden. Nu ska vi se hur många dagar det tar innan bladen slår ut.



Nu tänkte jag att jag skrivit färdigt för idag..... Men det går ju inte, inte utan att lägga ut en bild på Mara.. Så här kommer det:

Ni som har hört talas om och tycker att det ska man följa.......jag menar alltså att det är koppeltvång som gäller den här årstiden. Ni kan hoppa över att läsa närmaste raderna.

Bilden är från vår första skogspromenad tillsammans, naturligtvis så hoppades vi på att ha Mara lös i skogen utan att hon tappade fokus på var vi var.
Det fungerar helt perfekt, hon var så uppmärksam på var vi var. Så roligt lydig och så härligt tydlig att visa att det är med oss hon vill vara.

Nä nu ska vi ta en långpromenad innan det är dags för arbete.

Ha det gott alla...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar