onsdag 27 maj 2015

Strax strömlöst

Å regnet det bara öser ner.

Blir blött idag när jag ska till bokbussen. Gäller att packa böckerna väl. Tror de ska få både våtdräkt och vadarstövlar.

Känner mej redo för strömlöset. Termosen är laddad vattenkannan står i kylen, boken ligger i soffan, ska strax göra upp en mysig liten brasa.

På sommaren brukar jag lägga ner allt som har med stickning att göra, det biter som inte av att sticka sockar, halsdukar och vantar till kommande vinter.
Men si just nu har jag en plan: Jag ska sticka små mössor, någon barnfilt och kanske en kofta. Sånt som jag kan lämna till hösten i någon hjälp-org. Känns perfekt att få sätta tänderna i nåt sånt. Blir fint att jobba med bomul-l och acryl-garn inte ett enda yllegarn så långt ögat nåt.
Så tänkte jag, så nu blir det till att gå igenom mina garngömmor och se vad jag kan hitta för användbart.

I går bytte jag en blomma. Det var en på en blombytarsida på Facebook som ville ha en Karlbergare. Det hade jag så hon fick lite sticklingar. I gengäld fick jag av henne flera tobaksblomster och en spännade Aster. Blir till att googla hur de ser ut när det blir stora, att tobaksblomstret blir stort och blommar vitt det vet jag.
Som sagt Google.

Nä men nu är det bara 10 minuter till strömavbrottet så det är bäst att avsluta.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar