söndag 24 maj 2015

Måns är bäst

För några kvällar sedan så blev det de lux middag hos Lundgrens:

Kokt Röding med mandelpotais och tunnbrödmacka. Utan krusiduller bara rakt på, så. Jösses va gott.
I kväll blev det himla fin middag igen.
Köttfärslimpa av älgfärs, fylld med mjukost, skinka, kantareller och Karljohan-svamp. Men så himla gott det blev. Mätta, förskräckligt mätta blev vi.

Låter på mina ämnen som att jag är rysligt hungrig. Men se inte det. Mätta och nöjd.
Men tänk den som ändå hade haft en skål med färska jordgubbar eller en mogen mango, för att inte tala om en Café Rävasten-bulla. Stor och god....
Nä men ge dig Monika.....

Vi har blivit ägare till en plåthund idag. Ser otroligt uppkäftig ut med sitt eviga nickade huvud. Riktigt fin om man frågar oss.


Någon bild från slapparsöndagen i Vändträsk. Jag och min hund har altanhäng





Snart är det vardag igen och jag ska iväg på Veckans Allehanda. Blir skoj. Jag och Mona, de andra har tagit och dragit iväg på semester..

Det är som ingen rast och ingen ro här vid mitt bloggskrivande. Jag håller nämligen på och ser den Amerikanska versionen av "Män som hatar kvinnor" på TV. Inte riktigt lika bra som den svenska modellen, men det är som en jäkla historia som berättas så jag blir nog uppe och springer fram och tillbaka och kollar på filmen samtidigt som jag i reklampauserna skriver blogg..... Men varför i hela tidens namn tog jag inte den bärbara så hade jag kunnat skriva medan jag tittade på filmen. Men vem har sagt att man ska göra det enkelt för sig???

Nu blir det bara en sak till innan jag avslutar det här och det blir..... Jädrar i min lilla låda så bra han var, tacka för det att vi är bäst.
Stort himla grattis Måns.
Dottern till en av mina vänner hade en bra reflektion av Eurovisions- historien i går.
Hon sa: Måns har ett väldigt fint ansikte sen frågade hon sin mamma varför alla var tvunget att ha urringning ner till naveln.
Genom årens lopp har man sett både ditt och datt i modeväg. För några år sedan minns jag att jag var rejält besviken för att alla kvinnor var i stort sett nakna och juckade omkring på scenen.
Isch. .
De här året var det de djupa urringningarnas år. Undrar vad Linns mamma svarade henne? Får inte glömma borta att fråga.
Efter att Måns vunnit, då var ju klockan kring ett på natten ............jag var bara tvungen att kolla om det gick....... Jodå, nu är det så ljust ute på natten att det går hur fint som helst att sitta ute och läsa en bok..

Nä nu ska jag avsluta och i lugn och ro se resten av filmen... Tror jag. Tycker att det börjat svida lite ögonen. Kanske kastar in handduken och hoppar upp i sängen, får se om jag klarar resten.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar