fredag 22 maj 2015

Bonzos inbjudan av Kjell

Hej och god morgon.

Jaha, nu är jag här igen. Andra dagen på samma vecka.
Undrans vad jag ska skriva om idag då.
Känns inte som om det hände så mycket i går som är värt att ta upp.
Nya mattan på plats under köksbordet och Bonzo remmade i väg till Kjell.
På kvällen kom våra kompisar så det blev lite skvaller och kaffe.
Ungefär så var min dag i går.
Kjell var hit i förgår och hade ett snack med Bonzo...
-Om att det var länge sedan jycken varit på besök.
-Om han kom nu skulle han få se på två stora Tranor som går omkring alldeles vid Kjells hus.
Lille Tjalle har all möda i världen att försöka sätta respekt i pippisarna. Går inge bra enligt Tjalles husse.

Så där efter lunch medan jag konkade och bar i stora mattor hit och dit tog Bonzo tillfället i akt och stack till Kjell och hans stora fåglar.
Vad säger man? Han hade ju en inbjudan som Bonzo snabbt nappade på.
Tog inte lång stund så ringde Kjell och meddelade att Bonzo var framme hos honom.
Kjell tror ju dessutom att Bonzo smiter till honom bara för att bli hemskjutsad i en VOLVO...... Kan det vara så???

Nå men gå och kolla på tranorna fick han inte.

Undrans vad man ska syssla med en dag som denna då.
Lite matlagning blir det allt.
Slut matlådor i frysen. Kan vara fint att hitta när idéerna tryter.
Köttfärslimpa var ju länge sedan. Svampsoppa, gudarns så gott. Åsså en ugnspannkaka.
Japp så blir det.
Baka kanske.......... Nä men inte det.
Nu känner jag så rolig jag var. Vet ju precis vad som händer när jag börjar prata om att baka redan så här tidigt på dagen. Hela mitt bromssystem står till. Tvärstopp och sedan blev det inget mer gjort den dagen.
-Jag köper skorpor i stället.
Man snackar om att det ska bli regn hela dagen idag. Tur man var uppe tidigt så man hann med att njuta av den stora varma solen en stund. Men nu blir det mer och mer molnligt. Jag kanske skulle bege mej ut i frysen och hämta svamp och köttfärs innan regnet kommer.

Så blir det.

Ha det gott alla.




2 kommentarer:

  1. Ett tips: fläskytterfile i den avlånga sockerkaksformen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur då Göta???? Vill veta mer
      Utförligt recept tack.

      Radera