måndag 25 maj 2015

Slutet på en framrusande måndag

Men trodde jag verkligen att det skulle gå???

Att se filmen klart i går kväll alltså.
Filmen tog ju aldrig slut. Jag tvärvaknade strax efter 12 å då var det reklamavbrott. Vad det var som fick avbrottet har jag ingen aning om. Inte vet jag om filmen fortfarande höll på eller det var nåt annat. Struntade  i vilket när jag stormade i säng och skallade kudden.
Nä men man kan ju inte vara klok som tror att det är så viktigt att sitta uppe tid för utan tid. Med svidande ögon, bara för att man tycker att filmen är så bra. Vilket svammel.  Nä men gå och lägg sig och sitt inte och spjärna emot.
I kväll blir det inget spjärna emot. I kväll har ingen av oss ens  idas sätta på TV:n en gång. Nä ikväll blir det tidigt sänggående, så det så, känns inte bara i ögonlocken utan jag har samma åkomma på alla ställen på kroppen nu.
Med andra ord, strax borsta en tand och sedan upp i höga sängen.

För övrig på Veckan Allehanda har det varit full huggning idag. Vilken rusning, en rusning som började direkt vi slog upp dörrarna och sedan var det bara varit full huggning hela dagen.
Tror jag och Mona missade både förmiddags- och eftermiddags-fika. Dagen bara rusar iväg som en tok när det är så där mycket folk hela dagen. Hippla så hade vi missat alla fika tider. Ja men så det kan bli ibland.
Men himla skoj har vi haft det.

Satt man då uppe och låtsades att filmen var så spännande att man inte gick och la sig i tid bidrar väl också till att man känner sig mosig så här på kvällskvisten.
Men akta er i morgon.
Efter en lång natts god sömn så kommer jag att vara så full av arbetslust. Kommer bara att spruta fram grejor  upp på hyllorna i morgon.
Tror jag .
Nä men nu är set slutsnackat. Iväg med sig Monika lilla, kvällsmedicin, borsta tanden och sedan pia och gå å ligga....

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar